söndag 9 februari 2014

I går och i dag

HEJSAN .. lite väder bara

I går var det fint väder nästan hela dagen .. mulet en stund på em ..
sen kom solen åter en stund innan mörkret kom ..


I morse vaknade jag till regnet som slog på sovrumsfönstret ..
BLÄ sa jag och kröp långt under täcket en stund till ..
MEN vad tusa ndå .. det blir ju inte bättre av att ligga kvar ..
KLOCKAN var nästa 10 innan jag klev ur sängen ..
då hade jag lyssnat på det eviga smattrandet en lång stund ..


SNÖN försvinner mer och mer på innergården ..
DET är ju bra på sitt sätt ..
men trist för barnen .. MEN DET BLIR nog som det brukar ..

BAKSLAG med kyla och snö ..

 NÄR JAG bodde på Kyrkogatan .. mitt i stan .. så hade jag inget tak över min balkong ..
Så det var ju typiskt .. det hade varit fint länge .. så vevade jag ut markisen ..
spände fast den med spännremmarna ..
Så jag vevade aldrig upp den på sommaren .. det var ju mitt uterum ..

MEN nog S J U T T O N hade det snöat på natten .. ofta så var det så ..

HÄR har jag tak över .. så det ska jag väl slippa .. men samtidigt har jag ingen markis heller .. så få se om jag skaffar några parasoller i stället .. för dyrt med markis .. den gamla var för kort.. eller smal .. hur man nu vill .. få se om markiskillen kan sälja den åt mig .. han har tagit hand om den .. men jag skulle inte hoppas för mycket på det ..

 NU VÄNTAR JAG PÅ --  SOL  --  SOMMAR OCH GRÖNSKA ..


NU får jag väl säga kväll kanske .. för klockan har passerat 16,30 ..

HEJ SVEJS för nu ..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar