onsdag 12 februari 2014

Dagen i dag

 
JAG gillar MÅSAR
En gammal bild då jag bodde nära Storhuskvarn ..
 
I dag .. vaknade jag av en dundrande huvudvärk ..
Men nu två timmar senare är det ok ..  inte helt bra men hanterbart ..
 
... I går var jag till ICA och postade ett paket .. nej ett brev var det .. till en rar kissekatt ...
DETTA
HJÄRTA och kattmössen var det i paketet ..
Hjärtat virkade jag innan jag gick .. och satte dit dom små tofsarna ..
DET är ju ALLA HJÄRTANS dag på fredag  ..
HOPPAS DET KOMMER FRAM I TID
 
NÄR jag gick  .. vände jag mig om och tog detta kort  ..
DET syns att där solen .. den lilla som varit tar mer där  den kommer åt..
ANDRA sidan .. där är det mera snö  kvar ..
HUSET  .. där det börjar .. denna långa länga .. jag bor ungefär mitt på  ..
SYNS inte härifrån ..
DETTA kom jag hem med  .. BLENDERN som jag skulle handla .. hade inte kommit ..
Hjärtat där  . två köpte jag .. tänkte bjuda en bekant på det.. hemma hos henne ..
INGEN hemma .. SÅ jag tog en fika själv när jag kom hem ..
DET andra hjärtat tar jag nog i dag ..
JAG hade fått ÅRET RUNT innan jag gick  .. så när jag kom hem bläddrade jag igenom tidningen  .. I veckans nummer är det
101 hälsotips för kvinnor .. DÄR var detta om morötter  ..
SÅ DET BLEV EN SOPPA till mat ..
EN ½ lök .. några morötter fick koka i vatten .. så i med ett äpple ..
MIXADE allt  med lite kryddor salt o peppar .. en hackad apelsin också  i
en litet bit ingefära hade kokat med också ..
REDDE AV lite med grädde  .. mums var det  .
SÅ en knäckemacka till det ..
SOPPAN räcker till 3 ggr ..
JAG TAR LITE SOM FINNS HEMMA  ..
IBLAND följer jag ett recept .. men kan ändå ändra det lite .. som jag vill ..
NU hade jag inget recept alls ..
 
MEN SOM  CAJSA VARG SA  .. man tager vad man haver  ..
 
 
Hjelpreda i Hushållningen För Unga Fruentimber, första utgåvan. Kopparstick av Pehr Geringius.
Hjälpreda i hushållet för unga fruntimmer
Cajsa Varg var född i mars 1703  ..
 
JA det var allt för nu
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar