torsdag 13 februari 2014

½ storm i dag

 
SOM sagt i dåg blåser det ½ storm ..
 
Längtar till det som är på bilden  ..
Skalbaggar och maskrosor  .. båda vackra på sitt sätt ..
 
 
I DAG har jag blivit intervjuvad av min systerdotter ..
Från Katrineholm kom hon farandes med sin bil ..
Men med sin SMARTFON och GPS i den ..  kom hon rätt  .. lätt som en plätt  ..
men första svängen blev fel .. men sen kom hon rätt ..  väldigt lätt ..
 
En intervjuv blev det .. även där med hjälp av smartfonen ..
Inspelnig .. För att inte missa något ..
Ett skolarbete ..
Bara för att det var jag .. så blev det mycket annat prat också ..
så fick hon se min nya lägenhet ..
TVÅ flugor på en smäll..

Ja så var det gjort ...
ALLT handlade om FIBROMYALGIN  .
HON läser PSYKOLOGI  .. hon ska använda det .. delvis i sitt jobb som MASSÖR
SEDAN jobbar hon i egen hälsokostbutik .. och leder kurser och utövar YOGA
 där har hon olika  möten där det utövas YOGA .. synd att det är så långt mella Katrineholm och Nyköping .. för det skulle vara trevligt att gå på YOGA ..
Kan väl hitta nåt här i stan .. men det har inte blivit av ..
Tränar QIGONG ibland ..
Hemma eller i kyrkan  .. men det blir lite för sällan .. ska jag säga ..
INTE  mycket snö kvar nu .. både regn och blåsten tär på den ..
I DAG blåser det som bara den  .... ½ Storm kallar jag det för ..
 
INGA flera bilder i dag ..
HEJ SVEJS
GLÖMDE JU SÄGA  ..
Jag fick ett JÄTTEGOTT SMOTHI-RECEPT av min systerdotter 

1 dl cashew-nötter .. mixa till mjöl
 1 dl vatten
1 banan .. mixa allt ..
man kan ha .. om man vill ta i 1  klyfta apelsin

ÄT med sked .. eller ha i lite mera vatten om du vill använda sugrör
VÄLDIGT GOTT VAR DET

HEJ SVEJS IGEN
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar