fredag 21 februari 2014

FREDAG 21-2

 
REGNAR i dag
FY ATTAN vad det regnar

OCH ........ det har det gjort hela natten ... känns så i alla fall ..
För vaken har jag varit många gånger.. men sedan 5 har det slagit på sovrumsfönstret så sovat blev det lite si och så med .. MEN sov och var vaken om vartannat fram till klockan 9,00 då jag klev ur sängen ..
REGNET på fönstret ....
Vädret denna fredag .. mer snö borta nu .. regnet tar snön ..
Regndroppar på balkongräcket ..
Vad ska jag säga mera .. finns inte så mycket att säga ..
JO i går var det Studiecirkel .. klockan 10,00 ..
Då såg det ut så här .. jag är på vånig 6 .. gatan går utanför..
OCh lite senare gick jag där... in i skogen ..
det är min tvärsöversväg till ICA ..
Vinterbilder från i går torsdag .. den första är från våning 6 baksidan av det huset .. det är skogsdungen bakom mitt hus som syns där..
DOM andra TRE är min ICA-VÄG .. för efter studiecirkeln gick jag till ica .. 
NU är snön bortregnad .. det mesta av den ..
Vännen åker till Finnspång i dag och blir borta en vecka ungefär ..
Om vädret tillåter ska han till ÖREBRO.. med barn o barnbarn .. det är nån skidbacke där som dom ska besöka.. om det nu går att åka skidor och liknade där.. men samtidigt ska dom besöka en bekant som bor där.. Så två flugor i en smäll .. kan man säga..
Jag hade städtjejen här i onsdags.. så nu är det rent och fint här hemma.. FÖRESTEN med en person .. två bara ibland .. blir det inte så smutsigt .. lite damm här och där .. men så skönt att det finns andra som tar hand om det som jag inte klarar av .. visst det kostar lite men det är det värt .. en gång i månaden har jag städningen .. 293:-
Ja ha då får jag fortsätta med mina kattmöss .. lite korsord också ibland .. UNDRAR om jag ska baka en kaka .. men ensam nu en vecka.. då kan jag ta den senare i veckan .. det var en i buffe denna vecka med kardemumma som lät så god.. den tänkte jag prova ..
Regnet fortsätter .. men det gör inte jag ....    JAG slutar nu .. hej svejs

HEJ DÅ för i dag
HEJ SVEJS .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar