lördag 31 december 2016

Årets sista dag

ÅRETS SISTA DAG 
KONSTIGT väder det är  .. nu klockan 11  är det 10 grader ute
snön har vi inte sett på länge  .. och blåser ½ storm
 SÅ NY HOPPAS VI PÅ ETT NYTT BÄTTRE ÅR
 NYTT år med nya förhoppningar om ett bättre år UTAN en massa elände  
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
SISTA dagarna har gått  på sparlåga
BARA det nödvändigaste har jag gjort  .. dåligt väder .. då mår inte min kropp så bra
MEN fick ett ryck i förrgår så jag bakade en kaka
  EGEN variant av FRUKTKAKA
EN bekant ringde .. och jag skulle gå dit .. men sa .. efter helgerna
HAN hade fått e av mina almanackor som jag gjort
OCH HAN SA::  det är  den 6-e som han köper av mig
denna ficka han .. men ville ge mig en julklapp åter 
Så jag bakade .. tänkte gå dit
MEN lusten den försvann
TUR jag sa efter helgen
GOD blev den .. får kanske baka en ny innan nästa tänkta besök  till min åldriga  bekanta
som bor i nästa hus runt hörnet på mitt .. ute vid stora gatan
HAN blir 92  i år
Hi hi  .. vad är detta  .. JO min promenad inne 
500 steg .. så jag gick några varv runt här inne  .. ut på balkongen
6 minuter  .. testade hälso-appen .. som Ica har
HAFT den  .. men det har strulat en del
SÅ jag tog bort den och hämtade en ny och skrev ett annat e-post
OCH se den fungerar igen
Det ser ut som nåt djur av okänd art
fågel .. med vingar
FANTISERA kan man väl få göra
och hyacinterna frodas som jag köpte innan jul
 Äntligen fick jag Ekorren på kort .. även om det inte är det bästa
Han kommer därifrån nån stans 
Springer förbi sandlådan .. genom lekparken och genom häcken
 så kommer han fram på gräsmattan och far in bland björkarna
upp och ner från den ena till den andra
 AVSTÅNDET är inte bra .. zooma och hålla kameran still  .. inte lätt
DÄR har han nyss kommit ut från häcken där han var en kort stund ..
SER den lite då och då .. men att fota den .. det har inte varit lätt
MEN kort blev det .. om än inte dom bästa
VIRKAR gör jag nästan varje dag
DOM ljusa kom till i går + 4 andra som jag inte fotat än
DOM gröna virkade jag dagen innan
 Så helt slö är jag inte
LITE korsord blir det  
Datapyssel av olika slag 
Bloggar
kollar och skriver på FACEBOOK
Kollar kattsajten
SÅ mat .. kaffe .. diskar .. i maskin men ändå lite att plocka med
tvättade en dag
mat måste lagas .. 
ÄTA BÖR MAN ANNARS DÖR MAN 
Så dagarna gå
MYCKET tv-tittande .. bra sällskap  .. det är inte tyst här hemma då
Plockade i köket på en hylla
DÅ kom detta lilla "glas" fram   fotade det  bara så där på skoj
OCH SKREV på FB .. ta inte för mycket i nyår 
SÅ fixade jag detta kort som inte blev riktigt som jag tänkt mig
MEN GOTT SLUT PÅ ÅRET
I MORGON är det ett NYTT ÅR EN NY DAG
HEJ SVEJS FÖR I ÅR
BILD från nyåret 2016  från min balkong
HEJ DÅ från en som tänker på djuren
och HATAR för egen del SMÄLLANDET .. men visst är det fint
MEN MÅSTE DET LÅTA SÅ IN I NORDENS MYCKET 
HEJ DÅ FÖR I ÅR
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar