måndag 12 december 2016

SOLIG måndag

NY vecka . nr 50
 DAGENS väder vid 10-tiden
 Minus 8  vid 8-tiden när jag gick upp .. nu -3 ett par timmar senare
 Framsidan 
Skuggor .. var kan ni väl gissa
Kvällsjobb i går .. dom tre randiga
I dag på fm pratade  jag med namne i telefonen en lååååååååååång stund
HON hade tänkt ta en promenad hit ..  med vovven
DET tar 20 minuter .. lagom tid .. så fika och hem igen
MEN SÅ TRIST DÅ .. JUST DÅ
HAR ju städningen då
OCH i morgon är det JULBORD med vännen
OCH mat på ANNA:S  denna vecka .. NEJ då
DOM strejkar
JA ja .. så kan det gå 
VARFÖR vet jag ej  .. men namne sa att det var lapp på dörren redan i fredags
FÖR hon äter där  då och då 
JAG också men lite mer sällan
För henne tar det bara 5 minuter att gå dit .. för mig 20
SÅ hur går det för gamlingarna som bor där i äldreboendet som är där
DET får dom väl ordna från annat håll 
och alla arbetare som går dit .. många hämtar matlåda också
TRIST när det blir strejker av olika slag 
MEN MEN så är det  .. när dom inte får igenom sina krav
eller varför 
 
SUTTIT här en stund  .. SOLEN är borta -4 grader
JA HA så är det och så får det bli
HEJ SVEJS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar