måndag 19 december 2016

Stadsbesök

Men fy vilket trist väder
4 plusgrader och snålblåst
MEN mer eller mindre tvång att gå till stan i dag  
POSTA brev och kort  
 OCH klippning
SEDAN fika hos fd granne

HON fyller 89 år den 23 .. så jag var där med ett paket 
MUMS så gott det var

Men innan allt detta så var det ju promenaden ner på stan
OCH det har blivit en NY - RENOVERAD
GÅNGTUNNEL under järnvägen vid den GAMLA
STATIONEN på öster  .. där tågen stannade förr
DÄR gick jag ner .. 
då hade jag går en bit från hemmet  genom ett litet villaområde som är där
SER ju väldigt fint ut .. mycket mera lyse nu än förut
MEN redan nerkladdat
MERA kladd
ännu mera kladd
OCH ännu mera kladd såg jag ...  SÅ TRIST i så fin TUNNEL som det blivit nu 
SÅ var jag framme på andra sidan och villorna ser man
 OCH stadens VATTENTORN syn därifrån .. och JULGRANARNA där  lyser
 SÅ gick jag till MIN DOTTER på hennes jobb  efter att jag köpt ett 
PRESENTKORT till min äldsta dotter som fyller 52 år på onsdag
OCH en nyvaken hund  ..  liten som  så .. MATTE hann inte med 
Det blev en liten liten olycka där
DEN kom hem till henne i lördags .. så allt var ju nytt .. första dagen på jobbet .. med matte
MIN dotters medarbetare .. men färgen blev ju lite fel på detta kortet ..
Så det blev koppel på och ut och kissa
HÅLL med om att små Chihuahua valpar är söta
Men färgen blev inte bra 
men svartvit melerad ska den vara
 Koppel .. inte kul .. så där första dagen  ...
OCH en som är trött  .. det är jag ..
Som promenerat   ner till stan .. men hem blev det bussen
2½ timme tog dagens tur  
MED fika hos fd granne .. klippning .. posta brev ... prata med dotter 
och bussen hem .. men med detta väder så tar det på en FIBRO-KROPP

HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar