tisdag 6 december 2016

STADSPROMENAD

Och glömde en viktig sak
JA ja så kan det gå .. Skulle skriva ut almanackor i går och en färg tog slut
SÅ ner på stan .. dels för att lämna åter det felaktiga mobilfodralet
Och så köpte jag ett nytt  
SÅ det blir ett stadsbesök till nån av dom närmaste dagarna
SÅ TOG jag bussen från stan ända upp till ICA MAXI
STORHANDLADE i dag
 
När jag gick från ICA  efter apoteksbesök
SÅ blev det fiskar  hos DJURKOMPANIET
5 kilfläcks rasboror 
2 albino pansarmalar
1 hongkongpleco
den sista är en mindre variant av algätare
Pansarmalarna äter skräp på botten
rasbororna  dom simmar runt ihop med mina neontetror 
DET blir ju bortfall lite då och då 
Men nu blev det lite mera liv igen
Karantän en stund innan dom kommer ner i akvariet
DÄR är en av dom nya
Inte lätt att få bra kort på fiskar som rör på sig
 
Skulle kasta lite skräp i grovköket  .. då var månen där .. UTANFÖR
 FICK ett tackkort på Facebook från ÅLAND
en av dom som fått kattmöss i år
OCH hennes kisse hittade paketet och hade roligt en lång stund
UNDRA nu hur många möss som blev sålda
för dom skulle på en torgdag
Katten hade roligt  .. det syns hur poppis mina kattmöss är
SÅ har jag fått lite PIPPI på dessa runda SESAM kanel-knäcke-bröd
MEN tar oftast bara två till  kvällsfikat
SÅ jag frossar inte .. NÅN måtta får det vara
MEN så goda dom är
HEJ SVEJS för i dag
I kväll är frun lite trött efter en tur på stan och sedan storhandlat
och köpt fiskar
MEN en bra dag blev det trots att jag glömde den gula färgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar