tisdag 20 december 2016

Vaknade sent ..

Så trög jag var 
Satte på fikat efter en stund
Spolade upp vatten i vattenkokaren utan att titta så noga
Fixade ett mikroägg i dag  slog på vattnet i koppen 
Skulle spola i vatten i koppen som jag mikrat ägget i  
FY ATTAN
FY det kaffet som var klart .. slog jag ut ..
SPOLADE och spolade
GÅR in i GROVKÖKET .. där var vattnet ok
TACK för det  .. det är tydligen inte samma ledning där som i övriga  lägenheten
DET blev frukost  .. kaffet ska svalna liten aning .. går in  på toa
spolar i badkaret
 FY ATTAN säger jag  ... inte trevligt
INGEN tvätt i maskinen i dag .. även om vattnet var bra i grovköket
Oj oj så det såg ut när det runnit ur
Spolade länge  lite då och då
HUNGRIG så jag åt min frukost  och läste tidningen
UT och spola igen
SEN .. ja just det .. sen SOMNADE jag och vaknade vid 13,33
Då hade jag sovit  sedan 11-tiden nån gång.. SÅG lite av MALOU
Sen var jag borta
OK jag var på stan i går  .. och detta  grådisiga vädret
INGET för mig och min FIBRO-KROPP
 Men så länge brukar jag inte sova
JAG skulle ju till ICA 
MEN men  .. det kunde jag ju glömma nu
FÖR uppe var jag  .. tog en fika och en smörgås

MEN VAKEN  nja .. det vill jag väl inte påstå
DET BARA BLIR SÅ HÄR VISSA DAGAR
 SÅ jag har små-dåsat hela dagen .. nu är klockan 18,29
 SATTE på en maskin disk
småplockat med julsakerna
DOM kom fram


 LETADE jag i en låda efter några dukar . då kom CD-skivan till TV-en fram
med JULBRASAN
 men duken som jag letade efter .. nej den var inte där
DEN var ju i klädskåpet i hallen
NU är dom på bänken tills i morgon
och den kom fram .. tittskåpet jag gjorde för många år sedan
Och lite pyssel som jag och min dotter Anita gjort nån gång
+ lite annat
Så den här dagen den for iväg snabbt ..
MEN klart .. jag sov ju bort en hel del av den
SÅ lite datakollande  .. men mest sova i dag har det varit
JA JA
JAG och FIBROMYALGIN  .. vi är inte sams i dag
MEN ju flera dagar med dåligt väder  .. ju sämre mår jag
DET bara är så  .. kan inte göra så mycket åt det  

HEJ SVEJS FÖR IDAG
från en trötter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar