onsdag 7 december 2016

Ruskväder nu

Vädret började ganska så trevligt
09,16 ..  för att jag sov länge i dag
-3,3 var det då
OCH en masa fåglar som småbråkade med varandra
 En skata for upp på en av lyktstolparna  .. och en kråka ser man hur den far iväg
Framsidan denna morgon då vid 9-tiden
Första julkortet kom för en vecka sedan  .. i dag åkte min JULPOST fram
OJ så gammal den är .. sydde den för många år sedan
MIN dotter är snart 50 .. den äldsta 50+ så det är nog Snart 50 år sedan jag  sydde den .. och en del små dukar .. och småtavlor .. Jag vet att jag gav bort  en till en person  och hon har varit borta över 30 år  .. 
NJA   tror den är runt 40  år ..  TÄNK att man inte kommer ihåg allt
JA JA .. den hänger med ..  TREVLIGT att ta fram när julen nalkas
MEN i dag kommer inte så mycket kort som förr
DATORERNA har ju gjort sitt intåg på den fronten
MEN många äldre som inte har dator .. SÅ jag sänder väl iväg ett 10-tal varje år
 både till datoranvändare och några andra .. för att det är trevligt att få julkort
RIKTIGA KORT ..
DAGENS 11-fika
så fick jag ta fram lilla minisugaren
FÖR det är något som "barrar" 
KONSTIGT  .. en gren som inte vill vara med längre
MÅSTE fixa den
MEN lite småjobbigt  .. om jag ska plantera om den 
eller bara försöka ta bort det fula 
JA JA .. får se hur det blir med det
HEJ SVEJS för i dag
eller nu .. man kan aldrig så noga veta
NÄR jag återkommer 
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar