torsdag 8 december 2016

Go förmiddag

I ruskvädret ..
Dagen började med blåst och mulet och 8 +grader
VAR är vintern ?????????
JUL och vintermånad
och så många +grader  ...   oj oj oj  ja ja
SNÖ gillar jag  .. men regn NEJ 
MEN det behövs både och
SOLEN är framme   mellan alla molnen som far med raketfart 
OCH oj vad det blåser .. 10.48 är klockan just nu
FICK många nya fina garner i går  ..
Virkade dom rosalila på em
dom blåa på sena natten 1½ blev det då framför tv-en 
MEN somnade sött sedan vid 1-tiden och sov till 08,15
På kvällen hade jag svårt att sova .. många intryck var det
vid besöket som jag hade på dagen 
HON som lämnade garnerna  en bekant sedan tiden i zoobutiken och från OK
NÄR jag jobbade på båda ställena
 faktiskt samtidigt en period
innan jag slutade på OK och bara jobbade i zoobutiken
DEL-tid på båda ställena  ...   Ryggproblem och fibromyalgi
VI hade mycket att prata om  .. så vi ska ses igen 
LIKA gamla är vi  ..  VI blev  vänner på FB i går .. så vi snackar där ibland
OJ så många fina färger jag fick
Så plockade jag om .. fullt blev det
DET där nystanet var lite tunt .. så jag lindade om det lite
SÅ då blir det melerade kattmöss  
SÅ detta garn som randade sig lite själv.. men har ett vitt också ..  
för annars  var det lite för tunt
Så det blev en lite DATAMUS en stund 
 
SÅ mörkt det är ute om kvällarna .. tur det är lite ljus här och där
OCH slingor här o där på balkongerna  .. jag har 3 som tänds lite olika
Timer på 6 timmar .. lite för kort tycker jag .. så tänder dom med en timmes mellanrum
ELLER jag tände dom  .. nu klara det sig självt .. så bra .. tredje året jag har det så 
MEN MEN MEN jag saknar JULGRANEN
SOM Nyköpings Hem inte sätter upp i år ..
SÅ TRIST SÅ är det
SÅ tråkig .. nja inte helt sant .. en slinga på sophuset
OK det lyser upp där.. men den ser jag bara om jag går ut
JAG är sällan ute på kvällarna eller sena em
JA så är det i år
HÄR är hennes kisse LYNX .. matte som kom med så fina garner
fick bilden av henne på FB
OCH han fick en gris och en mus .. som jag glömde fota .. men fick en bild av matte
I dag får jag besök av en som ska hämta några grisar o kattmöss
BÅDA dessa damer hade läst om mina kattgrisar i Succé
Och en bekant jag träffade på Ica som läst om det och tycket det var trevligt att läsa
LITE Reklam är väl inte fel  
 LITE pyssel har jag att göra  .. disken ska plockas om 
lite kläder  okt i tvätt eller in i garderoben 
FINNS alltid att göra om man vill 
Lite datapyssel ska ske också 
JULKORT ska fixas .. 
HEJ SVEJS
Blyger är det 
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar