fredag 9 december 2016

Fredag i dag

LITE moloket är det
Trots det fina men blåsiga vädret
DET är den 9-onde i dag
ett datum som gör att jag mår konstigt
DET går bara inte att få bort det
DET var den dagen som min älskade sambo slutade detta jordelivet
den 9-9 var det då .. nu är det 10 år 3 månader sedan
MEN
TIDEN LÄKER INTE ALLA SÅR
MEN ärret bleknar
JA JA .. det bara är så
SN kom som vanligt .. var där när jag var på toa kl, 04,34
Så jag kollade en stund i den .. så kröp jag ner igen under täcket 
sov till 08,35
DÅ var det sol och lite moln


 LÅNGT uppe på himlen gick ett flyg förbi
PÅ framsidan lite mera moln
Och min ORKIDÉ  slog ut med en blomma till i går .. men det kortet blev suddigt
OCH lurventussen en av mina kaktusar  har också fått en liten liten knopp 
 och på toan .. på badkarskanten blev det ett större ljus i dag 
Brukar tända ett på kvällningen annars
KÄNDE bara att i dag behövde jag lite extra värme där
I går fick jag besök  .. och klart jag glömde fota vilka möss hon tog med .. eller köpte
DET var en tjej som varit skolkamrat med mina flickor ..
VÄRLDEN är lite som man säger  .. men ok .. detta är i samma stad
MEN kom på en sak
I mitt uppdaterade fotoprogram kan man skriva på korten direkt i datorn
Så då provade jag det 
INGEN skönskrift så här första gången jag testar det 
5 inringade .. 4 + en bonus .. jag fick ju lite garn 
DÅ får den som köper en bonus-mus  
SÅ två personer på två dagar som kände mig.
Och snack blev det   
Så i går fick jag e-post från Norrtälje Katthem 
HON ville ha sidan från Succé  digitalt och lägga ut den på sin deras hemsida
DET tyckte jag var kul .. hon hade fått med utkastet  i brevet med mössen
OCH där var ju inte allt riktigt klart
JA JA .. lite reklam för en artikel i en tidning blev det
Träffat några bekanta sedan jobbartiden .. som tycker jag gör ett bra jobb
KLART att katterna behöver den hjälp dom kan få
FÖR FY så många hemlösa katter det finns
Här ser jag väl inga som är magra .. men ser katter
OM dom är vilsna eller ej vet jag inte
PÅ sätt och vis  är det trist att katthemmen ska behövas
FÖR tog alla hand om sina katter och kastrerade dom
så skulle det inte bli så många hemlösa
OK en del smiter .. men dom flesta smitare kommer hem 
JA JA det finns bekymmer av olika slag
MINA älskade katter vid husvagnen .. då det begav sig
5 år drygt nu sedan dom for till HUSSE
DOM älskade detta livet .. KURRE kunde sitta ute på tomten där och bara kolla
PÅ ALLT som rörde sig runt omkring  ..
HÄR viskar KURRE hemlisar till SKOTTIS
vid balkongdörren när vi bodde på Kyrkogatan mitt i stan
HUSSE hade fixat en gallerdörr .. så dom satt ofta där i solens sken 
eller bara  var där .. och fick frisk luft
JAG SAKNAR mina små pälsklingar
MEN har gjort ett val att inte ha katt här där jag bor nu
VILL inte ha nät för balkongen 
och det måste man  ha som säkerhet  när det är mer än 5 meter över marken
Och det kostar pengar
man måste ha nån som passar dom när man är borta 
Så då är det som det är och nu har jag MINA KATTMÖSS
som jag skänker och gör andra katter och deras ägare glada

 HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar