torsdag 15 december 2016

Trevligt väder

MEN ASATRÖTT har jag varit i dag
 I går var det stadsbesök 
Promenad hem
fotat namne .. hon skulle ha några kort till nåt .. som jag inte riktigt fattade 
NÅT som hennes son höll på med
HUNDEN HAPPIE får ni se
och hennes fina flasktomte
SÅ lite is på ett berg på hemvägen
JO JUST DET
man kan använda saker till annat än det är tänk
JAG virkade ju tyngder till duken på balkongbordet 
och hon fick några till sitt bord
DET blev gardinprydnad på hennes köksgardin
ALLA sätt är bra utom de dåliga
SÄGS det ju
NU är det tre blommor på den
OCH så ser det ut i fönstret där den och dom andra kaktusarna är
 
I går fick jag två avier .. paket att hämta i dag
HÄR på bilden  ...     HEMMA med allt med hjälp av vännen och hans bil 
MEN det var inte riktigt som jag trodde
JO det från COM HEM det visste jag att det skulle komma
DET kom ett pling pling i mobilen med kod där
MEN Dom andra två på det andra ICA
VAD VAR DET 
DÅ hade jag glömt min10-årskalender som jag beställt
TRODDE inte den skulle komma redan
Men det andra  på ICA MAXI
vad var det ..
GARNER som nån kanske hade sänt till mig .. fått det förut
till mina KATTMÖSS
JO det var garn på sätt och vis
FÄRDIGA kattmöss som kom åter
MEN vad nu
KATTHEMMET här i stan .. varför då .. kom det åter
HAR ju sänt dit flera gånger
MEN nytt folk .. som kanske inte visste vem jag var
TUR min adress fanns på baksidan .. 
MEN VARFÖR 
VARFÖR har dom inte fått det  .. eller hämtat ut det 
JA ja .. ska ringa dit i morgon .. för sent när jag kom hem
PAKETET som kom åter
SÅ nästa års kalender och 10 år framåt
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NU strulade det till sig
OK det får väl vara så där då
 
OSKRIVNA BLAND att börja nästa år med
DETTA ska jag montera i morgon .. eller jag ska byta ut det gamla
DET kom en kille i veckan och sa att nu blir det nytt 
och mera kanaler och mera  fart
JA JA .. får jag bara till allt så är det ok ..
Men fixade jag det förra ska det väl gå med detta .. bara att byta kablarna
HA DET SÅ BRA
HEJ SVEJS från en trötter i dag
 
 HEJ DÅ
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar