onsdag 28 december 2016

LITE VEMODIGT

TIDEN LÄKER INTE ALLA SÅR
MEN dom bleknar 
men en dag som denna då kommer det många minnen
och tankar 
VARFÖR 
blev det så där 
 JA varför  .. ett pulsåderbråck stoppade hans liv
FRÅN den ena dagen till nästa .. jag miste min vän  .. den bästa
1984  Åke och Maggie en butiksanställd och JOCKE  Åkes papegoja
1985  i båten vi hade då .. och NINA min GRÅ JAKO
1987 i Borås en tur med husvagnen  .. den var ny året innan om jag inte minns fel
 Margareta Endals foto.
1987  I Sälen på semester


1988  Filmvisning .. Åke har filmat 

Det är nog detta han visar .. påsken i Hampetorp 1988
1988  i februari  .. åker vi till GAMBIA
 första stora långa utlandsresan
Stora träd fanns det där   .. och vi vitingar var spännande tyckte barnen
Andra veckan i GAMBIA var det SAFARI  
MEN vi hade oturen att bilen gick sönder  .. vi fick inte lämna den
men vi gick runt lite på vägen där .. vääääldigt varmt var det 
MEN så till slut kom hjälpen  .. det var ett avtal .. med BYN där vi bodde
att var vi inte hemma en stund efter avtalad tid  .. så åkte dom ut och letade
fanns inga telefoner då  .. inte heller komradio hade dom
OCH se efter en stund kom dom och vi fick vår lunch om en några timmar sent 
Trädgårdsmässa i Stockholm 1989  det ingick i arbetet att åka på mässor och kickoffer
 Här är det Åke och Bertil från Katrineholms ZOO  som är i Tyskland på en mässa
BÅDA två saknade personer
02 Åkes älsklingsplats i husvagnen
Margareta Endals foto.
 OCH sova måste man  och Kurre katten skulle vara med
Margareta Endals foto.
Diplom eller andra hälsningar kom från olika håll  

Margareta Endals foto.
Sista sommaren vid campingen .. Jogersö  .. Att röka var väl inte så bra .. 
FREDRIK mitt äldsta barnbarn var med oss där ett par veckor 2006 
 Margareta Endals foto.
 90-talet Åke ..  Mirre-katten och En annan Åkes HUND .. 
fisk-Åke sa vi om hundens husse .. för därifrån fick vi alla akvariefiskar
Sämjan var god .. alla skulle vara i Åkes knä
Margareta Endals foto.
 Så var vi i Danmark en sommar då var ANITA och FREDRIK med .. Fredrik var då 1½ år .. 
HANS ord om denna bilden .. KOLLA KOLLA KOLLA .. 
 vi var uppe i ett torn som roterade runt på LEGOLAND
Margareta Endals foto.
 DET blev kisspaus .. för är man lite kan man inte hålla sig
 Margareta Endals foto.
Så kortspel .. patiens .. vem som lärde vem .. kommer jag inte ihåg .. 
båda dessa personer är så saknade
 Margareta Endals foto.
 VI var i Florida 1990 då köpte vi hem två såna här fina små paraplyer
Fredrik skulle ju testa .. vad Mormor hade köpt där borta i landet  .. långt borta

Margareta Endals foto.
Sista sommaren .. 2006 .. 
midsommar och jag fick till det mest perfekta kort jag kunde då .. 
Men att det skulle bli det sista .. det hade jag aldrig kunnat drömma om då
 
Tiderna kommer  .. tiderna  går 
men det ändras dag för dag
i morgon är en annan dag 
SKÖT om varandra .. för vi vet inte vad morgondagen bjuder på
NU har det gått  10 och 4 månader sedan detta hände .. det som skulle
VÄNTA minst 10-15 år till 
I dag skulle han ha blivit 81 år   han blev knappt 71 år
SÅ i dag är han och jag lika gamla .. eller är vi det
JAG är 71 år   
JA JA så kan det bli 
TUR att vi INTE vet vad som sker i morgon
HA DET SÅ BRA och VAR RÄDDA OM VARANDRA
 
 
DENNA dikt skrev jag efter att jag tagit kort på denna vackra ros
   i LANDET vid min gamla sommarstuga
ROSEN  var så fin där då  .. där den  nyss hade slagit ut
MIN x-man bodde kvar där .. han finns inte heller med oss i dag
DATUMET är mitt Barnbarn Yvettes födelsedag  .. vi firade den där då
den sommaren .. hon fyllde 14 den sommaren

oktober  2013  fick Gunnar min X-man sin sista vila efter en lång tids sjukdom

NYSS fyllda 71 år ..  ett ½ år senare gick hans sambo bort

DENNA dikt skrev jag på natten efter att han gått bort
½-va dikten var i dödsannonsen

Dagen efter
Ibland blir livet alltför kort
Du alltför tidigt gick bort
Tjugofem fina år vi ändå fick
 när du uppför himlastegen gick
Jag kommer efter sen
men inte riktigt än
Jag väntar många år
innan din hand jag åter krama får
Ibland känns livet väldigt svårt
Allt är just nu ganska hårt
Jag vet inte vad jag ska göra
din röst kan jag inte längre höra
Din saknad är väldigt, väldigt stor
i mina inre tankar du bor
Vila nu i frid och ro
i mitt inre du för alltid ska bo
Min sorg är svår
jag inte riktigt förstår
Varför blev det så här
Jag är ensam här
Du är i himlen där
Din vän Margareta
2006-09-10
 JA NI vänner DET blir inte alltid som man trodde det skulle bli
HA DET SÅ BRA
HEJ SVEJS
 
HEJ DÅ för i dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar