fredag 23 december 2016

Julgrupp

Vännen och jag firar jul på varsitt håll
Då sänder han en bukett med bud
Dom ringde från  trädgården i morse
SÅ jag har väntat hela dagen
DOM frågade om jag var hemma eller när
JAG skulle ingen stans
NU i kväll eller em kom budet .. 15,35
En påse 

Där är det nåt

Så kom den fram

 DÄR får den stå över jul .. sedan ska den nog få lite mera ljus från ett fönster
Så jag messade ett tack till min bästa vän
HAN har ingen dator
MEN mobilen .. tar ju bilder också  
SÅ han fick se hur fin den är
HAN firar som ALLTID med  barn och barnbarn och 97-åriga gammelmor
I Finspång ..  
VI får fira när han är här hemma
Det är så vi har det .. vi som är särbos
JAG trivs även om  det vore roligt att ses lite oftare
ALLA VÄNNER var rädda om varandra
GOD JUL så här dagen för  dan

HEJ SVEJS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar