söndag 22 januari 2017

Disig söndag

Stadspromenad i går
Både ja o nej
FÖR jag gick bara till KARIN o LASSE
Karin får mina gamla veckotidningar och en del korsord som inte jag löser 
Det tar ungefär 20 minuter att gå dit med alla fotostopp
JAG traskade i väg med en påse tidningar i handen och SOLEN i ansiktet
Riktigt skön var det bortsett från solen som jag fick kisa för
där hjälpte inte mina solglasögon
TOG Stockholmsbacken er mot stan 
FÖR jag hade bestämt att ta Å-SIDAN hem
DÄR var det "takdropp" på bergklacken som är där i backen
OCH solen sken så fint på isen
JAG traskar på kollar på molnen 
 JAG kom fram dit jag skulle och ser denna fina blomma
Vi pratar .. och så kommer fikat fram
LASSE var hemma efter sin operation .. han var helt begastrad 
EN robot hade opererat han i 2 timmar 
DÄR SATT JAG SOM I ETT SKRUVSTÄD  .. sa Lasse
Kände  men ändå inte .. när dom var där inne i magen och grejade
DET var det mest fantastiska i operationsväg  .. sa LASSE
Vi pratar och fikar och jag kollar i en tidning och fotar av
 Lilla gumman  .. det gör jag alltid  när jag är där .. i hennes tidning
 Så blev det en barnhistoria också
Så var det dags att gå hemmet i det soliga vädret
Går deras sopväg en bit  .. vänder mig om och tar kort på huset
DERAS port sist  .. och badrumsfönstret .. allt annat är inåt gården
eller långsidan av huset stämmer bättre
EN skata i ett träd  .. där var det kärleksbekymmer  .. för den andra plockade 
grenar från det andra trädet som var där .
DETTA är vid ett gammalt magasin som numera TROLLFOLKET härbärgerar
eller vad vad det nu dom kallade sig dom har lite växter där och målar mm
Jag traskar på 
går förbi  smådjurskliniken  .. på baksidan
Kommer fram till ån
MEN OJ BOJ
ÅNGRAR att jag inte tog vägen över ån istället för utmed
OJ oj oj vad det var halkigt .. kryssade mellan den ena och den andra sidan
KOM FRAM med alla benen hela 
UNDRAR varför ingen   sandar eller håller bättre ordning på denna vägbit
DET står inget om sommarväg
DEN andra på andra sidan .. då MÅSTE man gå uppför en vääääääääääldigt brant backe
Det klarar inte jag
FINT är det där utmed ån
SÅ är jag framme där vid  bron  .. någon matar änderna som är i slänten
TROR vi kom dit samtidigt  .. och han kastade ut sin mat till alla fåglarna
OJ vilken röra det blev av änder
 Även änderna halkade  .. här på isen i ån
Här är det lite både i vattnet och på iskanten .. maten tog slut
Kaveldun på andra sidan av bron  .. det ser ut som det ligger på isen 
men det står ganska snett 
NU traskar jag vidare på min väg
först en backe upp mot stora vägen .. sedan en liten mindre men brant backe upp
mot villaområdet där  .. två gator  .. tar den vanliga 
då kommer jag rakt mot min sista gatstump så småningom
MESSAR en tjej som bor ungefär mitt på denna vägbit
MEN av nån anledning får jag ett konstigt svar
MEN vad då .. fel adress får jag
DÅ har jag messat en av mina andra FB-vänner med samma förnamn
JAG var i Nyköping  .. hon nästa i Eskilstuna  .. LITE långt att gå
JA ja
Så messar jag rätt Christina  .. men inget svar .. så jag är hemma innan hon svarar
LIKA bra det för hon hade en krånglig mage 
Så det blev inget snack där då 
KANSKE lika bra det då  .. om det var laktosens fel eller  magsjukans
HON sa att hon hade svårt för laktos .. och ätit nåt .. trodde hon
Jag kom hem
EFTER nästan 3 timmar med fikat hos Karin o Lasse i tre kvart
och NÄSTAN kryp-gång utmed ån
TOR kort över åns andra sidan innan jag gick därifrån
OCH då såg jag en pippi i ett grenparti
DEN liksom bara satt där  .. men rörde på sig lite då och då 
Koltrasten med sin orangea näbb
Traskar på  .. tar lite molnkort
Över villaområdet när jag gått förbi  där min bekanta tjej bor
Det blev lite mörkt  .. solen är ju och skuggar 
DET var molnen jag ville ha på kort
FEL ordning  .. ån från bron   där innan man går upp mot Fåfängan 
JAG gick nyss där borta vid husen och bygget som är där
DET gamla industrihuset är numera snart bostäder 
såg att det kommit garagelängor på andra sidan av huset där ån kröker sig
PERIODEN heter området
Jag kom hem 
SATTE mig och vilade en stund
SÅ kollade jag korten  .. visade några på FB vilade lite till
SENARE blev det en burk soppa och en grov rågsmörgås
INNAN tv-kvällen började
OJ så trött jag var  .. det kostar på en fibro-kropp att traska i detta  vintriga väglag 
TRODDE jag skulle vara STELARE i dag än jag var
Känner mig riktigt nöjd .. för jag måste röra mer på mig än jag gör
MEN att gå ut i dåligt väder  .. INGET för mig .. så jag passade på i går när vädret var bra
OCH nu är slingorna på balkongen nerlagda i den fina lilla byrån .. nej ett SYSKRIN är det
DÄR är det en del julsaker

OCH den kom på plats nu på morgonen
NU är glada julen slut slut men till nästa år igen 
kommer den igen
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar