lördag 14 januari 2017

LÖRDAG 14/1

HEJSAN  denna lördag
09,09
 Nästan en timme senare
 Framsidan kl,  09,10
Bilden blev lite suddig .. min soppmaskin som strulade i går ..
DEN ville inte koka soppan .. TROR jag tog i lite för mycket potatis o morötter
DET blev bränt i botten .. men nu rengjord .. ska testa igen  en annan dag
MEN det blev en god soppa ändå ..
i en vanlig gryta ..
Morötter  .. potatis .. lök  .. krydda med lite salt o peppar o muskot  .. så en pressad apelsin
DET BLEV SÅ GOTT .. mixade  ..
Månen var bakom träden i går kväll 17,15
MIN sent köpta amaryllis blommar som bäst nu
 RENSADE ut det fula  ..  12/1  ..  rosorna  tog jag bort lite tidigare
Så fin var den när den kom den 4 januari
I går körde dom bort stockar efter den nedfallna tallen
I MORGON är det TULPANENS DAG
HEJ SVEJS för i dag
INTE min bild .. lånade den från en sida om tulpanens dag
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar