måndag 2 januari 2017

Måndag dag 2

DAG två på det nya året
Började bra  .. sol och moln 

Dagens  morgon-väder
 Trodde det skulle bli sämre för det snöade i går kväll
SÅ såg det ut på marken 
och solen sken och det var runt 0-an

SÅ FRÅGAN BLEV 
SKA jag eller  ska jag inte gå till stan 
FRUKOST först .. så jag får fundera lite
 JO det blev promenad .. för efter att morgonmörkret ljusnat såg det ju ut som
DET skulle bli en bra dag

KOMMER inte på namnet
 MEN fint är det nu denna vinterdag .. HAR varit hos KARIN
Fikade  .. hade med lite av min kaka jag bakade
MEN mannen var inte hemma .. på lasarettet .. men kontroll 
Så det var ingen större fara
NU var kl, 13,30  går till HÄLSOKOSTEN på ÖSTER
JA ha .. det blev en tur ner till VÄSTER
STÄNGT i dag
 JA ja .. har inte den ena öppet får man väl ta den andra
SÅ jag får knata genom stan .. det hade jag inte tänkt mig
SÅG denna plakett på stadsbron
HÅLLER med om att det är stans finaste träd .. även utan sina fina röda blad
TAR kort på en mås på TORNET på SPARBANKSHUSET
Tornet ok men måsen blev lite suddig
Så traskar jag vidare
Kommer till TORGET .. nästan .. innan jag går över gatan 
TAR jag kort på Årets JULKRUBBA
  GÅR över torget .. kollar upp på julgranen .. den är hög och fin
TAR INGET KORT .. den är ju inte tänd än
HANDLADE det jag skulle
TAR bussen hemåt
UTANFÖR är postkillen med sin moped 
VÄNTADE INGEN POST .. brukar inte vara nåt på måndagarna
Men så fel jag hade   ..  HADE lagt det jag handlade på diskbänken
dunk .. så far det in något  som hamnar på mattan
ÅRET RUNT redan i dag  ..  den kommer normalt på tisdagarna
SÅ på em blev det lite läsa 
Glömde det förut  .. SER det när jag kom ut från KARIN  .. solen speglar sina skuggor 
på det fina rosa huset .. som var församlingshem förr .. MIN dotter gifte sig där för
DRYGT 22 år sedan och döpte yngsta sonen samtidigt 
SONEN har flickvän och eget boende 
men dottern skilde sig efter 10 år och är nu omgift  sedan  7 år om jag inte tar fel
NU är det KONTOR för Servisföretaget VIONORD .. dom hjälper gamla
och har en städavdelning .. dom städar åt mig  
JA ha .. då ska dom göra nån uppdatering
Det blir svart en stund
Så ser det ut så  .. när dom har  fixat klart
Trycker då på Åter till tv  .. Varit så då och då .. men numera tar det bara nån minut
förr kunde man få vänta 5 minuter eller mer
MEN ändå trist när det blir svart en stund eller det far fram en del bilder
SNART KLAR eller vänta en stund eller ett ögonblick
JA ja .. värre saker kan hända ..
DET var denna dagen det .. första vardagen på detta
HEJ SVEJS 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar