fredag 27 januari 2017

Inte sett den här

Eller inte sett den på riktigt förut
DET var ju bara så häftigt .. men avståndet var lite mycket
5 portar bort och 6 våningar  upp satt den på takkanten
TRODDE först det var en förrymd papegoja .. 
MEN det var en
JA just det

EN SPARVHÖK
Så här mitt inne i stan .. men inte ovanligt när jag läser om den i min fågelbok

 Kardemummakaka

DEN bakade jag i går  .. för vännen kom på besök
OCH se han har ju fått diabetes nu  sedan nått år tillbaks 
SÅ jag köpte en bok på Ica för ett tag sedan 
och i går blev det bakning
OCH god blev den
 OCH när man bakar blir det disk
Vännen kom med fin bukett
och så hade han lite pålägg och annat i matväg med sig
I går åt vi kokt potatis och nåt färdigt kött som bara var att värma 
MUMS så gott det var
DÄR i mitten ligger paketet som jag köpte för ett par veckor sedan .. så blev han sjuk
MEN bra datum så det kunde ligga .. annars hade jag fått äta själv i flera dagar
men det slapp jag nu  .. men det räcker till en gång till
INTE mycket snö kvar här nu
Lite kvällsmoln från gårdagen  .. kväll det är kl, 15,45
I DAG ska det bli BIO
OJ så länge sedan jag var på bio.. det var när MAMMA MIA gick
det är 8-9 år sedan elelr nånting åt det hållet
DÅ var jag med fd grannen
NU ska vännen och jag gå i kväll .. ska bli trevligt
Biljetterna har jag fått från Hemmets Journal .. för insänt kort
KUL kul ska det bli
HA DET SÅ BRA
I dagens mulna väder 

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar