torsdag 12 januari 2017

HEj igen

Bara inte haft lust ..
Lusten försvann några dagar .. nu är jag här igen 
Solen var framme en stund på fm  .. men nu mulet och snöar
Klockan är nu .. 11,50
09,30  .. nyss uppstigen


NU 10,50   mulet och snöar
Skulle in på vårdguiden och förlänga mina ögondroppar  
MEN mobilen på laddning   och jag använder den till Bank-ID för att logga in där
 SÅ det blev en sväng ut i köket och rensade diskbänken
Rörigt .. så farligt är det inte
 Men nu blev det bättre
SÅ satte jag igång en maskin tvätt
FÖR tvätta behövs då och då .. OCH så skönt att jag kan ta det när JAG vill
Det var liv utanför när jag nyss  hade fikat klart min frukost
TYDLIGEN hade en tall blåst ner i natt
OCH en hög stubbe var kvar som en av killarna sågade ner
 OCH den for åt andra hållet emot vad den övre delen låg .. nästan ute på gångvägen
Så kapade dom upp stocken i meterbitar eller hur långa dom nu var 
OCH lade riset i en hög
MEN så när jag kollade ute efter disken  .. då var killarna borta .. men bilen är kvar
 
  Den kom för en dryg vecka sedan med gula rosor i  .. 
som jag rensade bort för några dagar sedan
DEN är lite ledsen nu
MEN den är fin .. den slår ut så sakteliga .. 4 knoppar på ena stängeln
 
HEJ SVEJS för i dag
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar