lördag 7 januari 2017

Lite mera snö

JA ja .. det är ju vinter
 DAGENS FÖRSTA KORT  .. 08,52  .. NYSS UPPSTIGEN
DET är lördag och har snöat lite i natt  .. -5 grader
Lite blåaktigt blir det när ljuset inte  är helt klart
 10,53 frukosten är avklarad och första datakollen också
 10,54  .. den är fin i dag också .. kom i onsdags .. lördag nu
11,07  plogtraktorn for förbi  .. jag hörde den
11.07 .. den vände en bit bort och kom åter
11,08 .. den for förbi .. TRODDE den skulle ta cykeln som är där på platsen nedanför
min balkong  .. den skakade till lite men står kvar .. se bild 2 i dag
Den är på g   ..  glad nu  ..  jag köpte den lite sent 
Men får njuta snart av den
Virkat lite nya kattmöss
11,10 i går då solen lyste upp området   och skuggorna spelade också sitt trolska sken
 INTE fick jag nåt lyse innan helgen  .. ringde tidigt i onsdags morse
Knappen fungerar inte
DÅ skyllde dom på den nyfallna snön
TÄNKTE .. men sa inget  .. om den utan sa bara  .. 
SÅ ni tycker jag ska vara utan lyse där i 5 dagar 
Har du ingen lampa du kan ställa in där
 JA JA vad skulle jag göra ????????????
 VISST kunde jag fixa en lampa  .. lite bättre blev det  .. men men
TYCKER inte Nyköpings Hem ska göra så där  ..
OCH jag fick bara vänta
SNÖN var viktigare .. OK den måste bort 
MEN vad då .. EL-killarna .. skulle dom också SKOTTA SNÖ
ja ja  så är det tydligen  
TUR jag inte HAR TUMMEN mitt i handen ...  HADE det varit nån annan
SÅ  hade det inte varit lika bra kanske  .. bor många äldre här som har hjälp 
Jag har överlevt helgen snart
Trist har det varit utan lyset där på toan  
Tänder mitt ljus på kvällarna  .. men det gjorde jag innan knappen pajade också
DET är mysigt med ett ljus på badkarskanten
Från köksfönstret i går  morse
DÅ var solen där  .. och är där på förmiddagarna 
 på baksidan eller innergården kommer solen runt lunchtiden 
till min balkong vid två-tiden
SKÖNT på sommaren med kvällssolen
SNART är glada julen slut
HEJ SVEJS för denna dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar