tisdag 3 januari 2017

SNACK-pausar

JA i dag blev det 3 snack-pausar
JAG kallar det så .. när jag träffar någon ute som jag pratar med på min promenad
FÖRST blev det SIXTEN och hans matte .. just i första kurvan där lite till vänster
mitt hus  har  slutat och det andra tar vid en bit bort  ..  HSB-huset där hon bor med sin kisse
 HAN ser lite vrång ut i dag .. han tyckte nog det var kallt
 Ville bara var i buskarna
Himlen var fin när jag kom ut från ICA-MAXI
efter en timme nästan  .. den var lika fin när jag gick in också
HÄR tror jag ZORRO varit framme
MEN konstigt  .. en bit där från ICA och nästan framme vid COOP
är det alltid så mycket skräp  .. här har det fastnat nåt i ett träd
DAGENS promenad  till och så hem  .. det tog nästan 2 timmar
Först snack med SIXTEN
så iväg till Ica .. och fixade mina varor 
så på vägen hem .. mitt för OKQ8
 mötte jag en äldre herre som jag blev bekant med för nästan 10 år sedan på
SORGESAMTALEN via Kyrkan och vi har hållit kontakten sedan dess .. 
första åren var det en fd granne med också  .. vi tog då lite bilturer
MEN hon gick bort i okt, 2010
Men Erik och jag ses då och då .. trevligt
JA så traskar jag vidare hemåt förbi HSB-HUSET .. 
ja nästan där jag träffade Sixten innan jag gick iväg till ICA
JAG går där i min egen lilla värld  och funderar på ingenting 
och livet i synnerhet .. eller gör jag det  .. nja .. bara går sakta mot hemmet med
min varuvagn 
NÄSTAN hemma  .. ser någon i lekparken
TYCKER jag känner igen jackan 
JO då .. när jag kommer närmare .. tvärsar över gräset en bit
EN söt lite tös i rutschbanan .. men stopp sa mormor
FÖR det var mormor till den lilla tösen på tre år
tösen bor i Stockholm  .. men skulle vara här några dagar
MEN det var förbjudet att fota henne
JAG SA .. ska bara ha det för min  fotoapp .. nej det får du inte
OK jag gör som du säger  .. är det så så får man acceptera det
ALLA vill ju inte   ha sina barn på bilder över allt
MEN JAG HAR av princip  inte lagt ut bilder på andras barn .. eller vuxna med
för den delen .. bara i enstaka fall .. på mina bekanta 
Så det blev inget kort .. det gör inget  ..
Mormor kände jag sedan tidigare från tiden när jag jobbade
så fick vi kontakt för ett tag sedan tack vare en artikel i en tidning om mina kattmöss
HON kom med garner till mig .. ha ha .. då kände vi igen varandra
JA JA SÅ DET KAN BLI
DÄR blev dagens tredje snackpaus  en stund innan jag gick in genom porten
DÅ var det fortfarande fint väder ute .. detta är HSBHUSEN .. dom håller på att få nya fönster
ERIK hade nyss fått sina  .. jobbigt nu när det är kallt ute ..  det blir kallt inne när dom jobbar
Det blev en hel del med hem .. tack för varuvagnen att du finns
 Så lite kallingar till vännen och  långisar till mig
så några ljus
Vännens försenade julklapp är det eller ska bli
TAR kort på klockan i hallen .. bara för att veta tiden när jag var hemma
 detta är en vinst  en gång för många år sedan när det var CICK-OFF
 i Södertälje .. AFFÄRS-jobb kan man kalla det då
Viktigt att åka på cick-offer  .. för man fick veta saker då .. och nyheter som skulle komma
MEN DET VAR DÅ DET .. 14 år sedan nu .. som butiken såldes
DET blir det i sommar i JUNI 
JA ja vad tiderna ändras
Tio år sedan drygt som MIN älskade sambo gick bort
DET blev bara  3½  ledigt innan det tråkiga hände
 TACK för i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar