torsdag 5 januari 2017

Kallt kallt

12 minus buuuuuuuuuuuuuurr
JAG som hade hoppats på att få gå ut och fotat lite snöbilder 
MEN se det blev inte så
FÖR jag och min FIBROMYALGI klarar inte den kylan
MEN fint är det med snön som kom
GÅR att fota en hel del inifrån
KAN börja med denna bilden
 BARA en bild skrev jag på Facebook
STÅR i dörren på balkongen   för det är så kallt så jag ville inte gå ut
Klockan 09,26 nyss uppstigen då sken solen på framsidan
DET blev plogat en hel del i går
MEN MYCKET snö kvar på parkeringen .. och många bilar är insnöade 
ELLER in-plogade 
JA ja .. få se när dom skottat ut sig själva
INTE lätt att vara  plogförare
Här for han förbi
DET gnistrade i snön på fönsterblecket
DET kom ett blomsterbud .. i går .. väntade nästan hela dagen  .. för dom ringde tidigt
OJ så fin  .. vem var det ifrån .. hade mina aningar
 SÅ fin den är  .. det var från min fd granne Christas barn
HON är nyss fyllda 89 år
VI bodde grannar i nästan 30 år innan jag flyttade för drygt 3 år sedan
FÖRST bodde vi dörr i dörr
SÅ flyttade hon tvärs över gården några år innan jag flyttade
BARA att springa dit eller gå genom källaren om det regnade eller så
DET blev dyrare hyra 
MEN det fanns inget bra  nära centrum där jag bott så länge
SÅ då flyttade jag hit där jag bor nu
DET tar 20 minuter nästan att gå till henne nu
Så då blir det inte lika ofta
MEN JAG hjälper henne med enklare saker ..  så ofta jag kan  .. TÖMMA  telefonen 
på in och utkommande  .. det måste man göra ibland och det fixar hon inte
DOTTERN bor  Västervik  .. sonen utanför Malmö nån stans
JAG har mest kontakt med dottern
Så nu är det snart dags att hjälpa till att ta ner julstjärnorna
Så därför får jag en fin bukett  som tack
TREDJE eller är det FJÄRDE året i rad nu 
JAG blir lika glad varje gång
Tog denna bild i morse 
OCH dagens bild på lurventussen
OCH lite nya kattmöss har det blivit
OCH än har inte snön blåst av den stora granen
VID matlagningen kollade jag ut .. MÅNEN var uppe tidigt
En som är lika välkommen varje morgon

HEJ SVEJS FÖR I DAG
HA EN BRA TRETTONDAG i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar