onsdag 25 januari 2017

Mulen onsdag

I går var det bra väder
MEN inte i dag
VAR till ICA i går  
1 timme  36 minuter och 14 sekunder så lång tid tog det
Gå dit .. handla och så gå hem och fotade lite fåglar när jag nästan var hemma
Tvättade håret innan jag gick
Men det där med selfie är jag väl inte så bra på
Nästan hemma tar jag en stund på vilobänken .. men den blev kort
Kallt om rumpan var det .. Mitt hus syns där ..  början på framsidan
Jag går in från baksidan  .. där är hissen  direkt i marknivå
FRAMSIDAN en trapp upp  och liten liten backe
Några portar innan min ..  någon matar fåglarna   från sin balkong i marknivå
MEN den första den flög .. en nötväcka
 Så blev det en blåmes som fastnade på  bild
Nötväckan kom åter  .. har en nöt i näbben
 Så den tredje fågeln en TALGOXE
ALLT i samma buske .. oj vad dom flög fram och åter
Apoteket fick besök .. ögondropparna .. ett måste
så lite annat mer eller mindre  ett måste
TOMATER .. MUMS så gott  .. äter minst 5 till frukosten
så tar jag nån då och då när jag går förbi .. dom ska tömmas upp i den lilla skålen där
FÖR kalla tomater är inte gott .. rumstempererat ska det vara
 DET blev en hel del som kom hem  .. + fem goda rågbitar .. köpte löspackat i dag
Så efter en stund blev det kaffe och god smörgås och vila när jag var hemma
SEN .. ja vad då .. somnade knall o fall sov ganska länge
SÅ den eftermiddagen det försvann fort
I går var lilla krysset redan löst .. SN hade slarvat
Satt in lösningen  .. ja ja så kan det gå
Jag löser dom inte .. sparar dom  
Löste miljonkrysset som är  i SN då och då 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ÅTER en kär bekant som gått ur tiden  .. bara 77 år blev han
SIVERT ÖHOLM en underbart trevlig reporter
VILA i frid
 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
HEJ SVEJS med tisdagens kvällsbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar