fredag 20 januari 2017

Fredag 20/1

OJ vad tiden går ..
Inte långt kvar till februari 
08,41 morgonsolen syns över hustaken och på huset

 KAN man säga att det var besök vid frukostbordet 
NJA men näst intill  .. balkongbesök vid frukosten var det
SMÖG fram gjorde jag  .. och se den satt kvar en stund 
MEN vågade inte gå för nära balkongdörren  .. för då hade den flugit tidigare
LILLA fina BLÅMESEN
13,20 kom  molnen fram ännu mera än innan

13,56 tittar ut på framsidan .. ser ett flygplan  .. zoomar in
Moln var det och trädet ser jag  precis utanför sovrummet
 OCH många utslagna blommor på min fina kaktus
Vännens JULKLAPP ligger på sängen och väntar
 sjuk blev han igen  .. denna gången var det hans mage som krånglade .. den gör så ibland
Snön minskar mer och mer på innergården
 14,56  flygplan över innergården   .. NJA .. lång därifrån
SER planen fara förbi flera gånger om dagen 
NÄR jag är på balkongen eller tittar ut från köksfönstret
 STOPPADE mina 10 svart och randiga kattmöss i går kväll 
melerade och randiga och lite enfärgat där emellan
Fortsätter med vitt i grunden i dag .. och rensar upp smånystan
 6 har jag virkat  .. men visar dom KANSKE   i morgon ..
EN HÄRLIG kvällsbild blev det i hår em en kort stund
 16.05 var det så fint utanför  .. men det fina försvann ganska  såfort
DET gäller att vara där då det händer 
MÅNGA bilder är rena turen att dom blir till
ATT man är där just då 
SOM blåmesen i morse 
ATT jag tittade ut just då 
JA så är det .. HA EN BRA FREDAG
HEJ SVEJS
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar