onsdag 4 januari 2017

Vintern kom

Ja just det ..  det blev vinter över en natt
OCH ganska så mycket snö kom det
DET började snöa i går sen eftermiddag .. så mer på kvällen
 VAKNADE  .. in på toa .. vad nu då .. lysknappen fungerade inte 
SÅ pang och blixtrade till 
Så då fick det bli ett ljus .. men sedan fixade jag en lampa som jag 
klämde fast på hyllan innanför dörren
Där på kanten sitter lampan .. så det får duga så länge
Men lite mysigt med levande ljus 
MEN inte kul i badrummet
NÄR jag ringde NYKÖPINGS HEM
fick jag svaret att SNÖN kom så du kanske inte får hjälp förrns på MÅNDAG
MEN SA JAG .. detta är ju ett akut ärende .. JA vi får se vad vi hinner
TÄNKTE .. el-killar eller snösvängen .. är väl inte samma
Men ja ja bara att vänta .. men sur blev jag
HAR något att  vänta på ..  DOM ringde från BLOMSTERBUTIKEN
DET ska komma blommor i dag  .. men vad då .. sa jag
JO det  är så .. HEMMA hela dagen  .. så bara att vänta och se 
MEN har en aning
Mycket snö på björkarna utanför rumsfönstret och balkongen
Lite olika snöbilder
FEL avstånd .. den lekte lite i snön innan den for upp och sedan  ner för björken innan
den for iväg  in i en häck som är där och sedan över gångvägen in i nästa häck 
SEN frös jag så jag ville inte stå kvar på balkongen .. nästa 4 minus
UTANFÖR köksfönstret
 Margareta Endals foto.
 SÅ pajade persiennen .. den var trasig  .. innan  .. 1 av 3 snören var av 
det i mitten hade gått sönder .. men nu .. gick ett till sönder
SÅ nu är mitt BÄSTA-TITTA-UT-FÖNSTER
 inte det bästa just nu
HEJ SVEJS från ett VINTRIGT NYKÖPING
HA det så bra go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar