måndag 30 januari 2017

Helgen är förbi

OCH vännen är på väg till NORRKÖPING nu
5 dagar blev det denna gången som han var här
Vi har handlat .. varit på bio
så biltur till fd campingen i går
så på kvällen BINGOLOTTO .. utan vinst .. men trevligt ändå
Sällan jag spelar .. men vännen brukar göra det ..
 så på vägen hem stannade han och köpte tidningen 
VA då .. tänkte jag .. han brukar inte köpa AB så där .. måste vara nåt särskilt 
Han ville läsa om
MEN så på kvällen kom han med lotterna till kvällens BINGO
Ha ha ..   det var därför han köpte tidningen
Väntar på att det ska börja
 Vi åkte en sväng till Femöre
 Så till Campingen .. det var lite folk där men inte mina vänner 
dom är hemma i Finspång  .. eller på annat äventyr 
HAR inte så mycket kontakt med dom nu sedan jag slutade vara på campingen
Men jag besöker dom på somrarna då och då
NU har dom bytt plats .. och ska ha ett STANDBY TÄLT 
MEN det var inte på plats än
 
Tulpanerna som jag fick av vännen är fin än
JAG köpte några vattenpärlor på Blomsterlandet 
DOM blev ganska stora i vattnet .. innan var dom mindre än pepparkorn
HAR några glaspärlor där i vasen också
Vattenpärlorna flyter
 BARA en kul grej .. ville bara se hur det var .. 
och så kan man ha dom  till vaser med bara några blommor som stöd då
JA så var denna helgen över
Men så trevligt vi har haft det  .. Jag fixade mat
.. hade bakat en kaka utan riktigt socker och den blev toppengod ..
HAN har ju diabetes .. 
SÅ i går bjöd han på maten på Anna;s innan åkturen
Så fika på kvällen
NU är det bara jag och min dator .. tv .. och virkningen
JAG gör som jag brukar  .. tar dagen som den kommer  .. gör det som faller mig in
MEN tvätta ska jag gör en dag .. så har jag lite disk att ta rätt på
FRUKOSTDISKEN  i dag står kvar på bänken än  .. så det ska jag fixa
HA NU EN BRA VECKA
HEJ SVEJS go vänner
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar