fredag 9 september 2016

EN tuff dag

KONSTIGT   men det bara är så
DEN  nionde i dag  och den nionde en gång till
DÅ blir allt bara så fel .. ingenting fungerar i hjärnkontoret på mig denna dag
2006-09-09
HÄNDE det som inte fick hända
MIN ÄLSKADE SAMBO ÅKE
gick bort i ett pulsåderbråck  .. han var då knappt 71 år
Jag är eller var 10 år yngre
10 år sedan i dag
och jag var till minneslunden i dag
 I morse lade jag upp denna bilden på FACEBOOK
även den keliga katten SKOTTIS är borta
sedan 5 år 
 
OCH hans kompis KURRE
BÅDA katterna vilar i skogen vid min gamla sommarstuga 
Rosorna satte jag där
OCH så tände jag ett ljus som jag skrivit på  
DET fanns bara ett ljus där innan
DET hade nog varit rensning .. för väldigt lite blommor var det där också
 SÅ såg det ut för ett år sedan
FINT vid ingången till kyrkogården
 
DET SÄGS att tiden läker alla sår .. det tycker inte jag
DET har bleknat lite  .. men i dag sprack såret upp igen
KÖPTE lite trösteblommor till min balkong
och en till köksbordet
I morse var det trist väder och duggregn
Men innan jag var till minneslunden med hjälp av vännen så blev det nästan lite sol 
inget regn och himlen var ljusare då
INNAN vi var till minneslunden åt vi mat på ANNA-RESTAURANGEN
 Och i dag gjorde jag något jag bara gjort en gång tidigare 
KLAGADE på maten och fick den utbytt ..
DOM har bara två rätter
Jag valde fiskpudding  .. det var bland det värsta jag ätit i hela mitt 70-åriga liv
SÅ svampigt äckligt .. grötigt  .. fy attan
Så då fick jag bacon och stekt potatis  .. det tog vännen
Jag gillar fisk  och fiskgratänger och liknade  .. men detta  fy attan säger ja
OCH jag fick byta när jag protesterade  
Så efter minneslunden åkte vi en liten omväg hemåt
SÅ skildes vi direkt när jag var hemma  ..
HAN var bara här i dag för han hade tid till fotvården
och så ville han hjälpa mig till minneslunden
För långt att cykla för mig .. bussen .. det går men jag vet inte hur
Och då blir det ändå en stor omväg för att komma på den bussen
PÅ Anna.s mötte jag en äldre dam som fyller 95 år om 1½ vecka
HON hade flyttat från sitt andra äldreboende .. för hon miste sin sambo 
för ett år sedan och då var det för dyrt och stort att bo kvar där
NU bor hon i närheten av denna restaurang  .. som  väldigt många äldre äter på
ligger nära ett äldreboende
DAMEN lärde jag känna för en del år sedan på CAMPINGEN och vi blev bästa vänner
NU säger jag TACK för i kväll
HEJ SVEJS
 
BARA en bild som dyker upp  när datorn varit i viloläge .. den är så fin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar