torsdag 1 september 2016

RESAN dag 2

LÖRDAG är det nu med strålande sol
Lite blåst och 25 grader i solen ..  15 i skuggan
Lite kvällsfika  och tv-tittande på fredagskvällen  .. det strulade ju lite  i går  när jag skulle lägga in den sista bilden
 och se  .. den får jag inte in   i dag heller .. konstigt
DÄR är den lilla trevliga tv-hörnan  .. hämtade den från en annan blogg  .. 
KONSTIGT det är ibland
Frukost hade vi bokat och den var så god  .. kokade äggen själv  
OCH vännen tog bort alla sängkläderna som skulle läggas i en kasse  
 Kollade in det sista och TOG TACK och FARVÄL från detta fina vandrarhem
NU var det vidare färd mot NORRTÄLJE  .. 9,30  
VAR en sväng till SALA SILVERGRUVA  .. anade att det inte var öppet
Men åkte runt där med bilen och kollade lite
 Lite fina hus såg vi  vid GRUVAN 
Så åkte vi vidare 
SÅG en skylt med en ÄLG om älgsafari  .. det tar vi sedan sa vi
I MORGONGÅVA var vi nu   .. skulle  gå  in på KARLSSONS
 kallades förr Lilla ULLARED eller nåt sånt
HAR inte vännen här nu så jag kan fråga
VÅR väg en bit
OJ då tåget kom
BARA att vänta
VI fick vänta knappt 10 minuter 
OJ vad stort det var där  .. sedan vidare på vår färd
Hästar och vita bollar såg man lite här o där
Vi hade siktat in oss på detta  .. såg skylten när vi åkte till Karlssons
Den såg vi   .. men det var inte riktig
Inte den heller  .. inga levande såg vi 
FÖR det skulle KOSTA 240:- för nästan en timme i en skumpig lång traktorvagn
DET tyckte vi var för mycket  .. nästan 500:- för oss två
Vi kollade in tomte-museet uppe på andra våningen .. i det ena huset som var där
FIKA nej det var också lite dyrt där 
MEN svårt med kort  .. konstigt ljus och glas för
DÄR vara några andra på en hylla
DET blev en fika vid SHELL på vägen mot Uppsala 
Men vi svängde där nån stans .. Skulle ju mot NORRTÄLJE
13,30 var vi framme vid vandrarhemmet  .. INGEN där
MEN jag ringer  .. inget svar
VI går till ICA-FYREN och även till DEN fina minneslunden vid kyrkan som är där
en bit  ifrån på andra sidan vägen
Kollar in där  .. nja  .. ingen mat som passade där
MEN jag åt där för 6 år sedan  .. nu var det mera thaimat
SÅ vi går till Kyrkogården
Bilderna .. På väg dit och inne på området
DEN fina minneslunden
med vattenvall i etapper 
DENNA bilden tog jag för 6 år sedan
Så var vi där på ICA och handlade lite  ..  SÅ stort det var där
Skulle ha frukost och lite till kvällen
SÅ äter vi Bakad potatis där med skagenröra  .. SÅÅÅÅÅ GOTT
JAG frågade tjejen där i  lott-kassan om det fanns några bra sovställen
Ifall att  hon inte ringde från VANDRARHEMMET
JO då .. fick två adresser
SÅ går vi runt lite .. in på Clas Ohlsons
DÅ ringer min mobil  .. jo klart det fanns rum .. så bra så det blev
Vi vandrar ner till  vandrarhemmet  .. hade fått en kod .. så vi gick in och satte
oss i allrummet
Fint där  .. satt i dessa stolar  .. men att komma upp   .. rena akrobatiken
Men till sist kom vi upp  .. MEN så sköna att sitta i men låga
Här en bild från då jag var där för 6 år sedan
PÅ kvällen fixade jag lita kaffe och ett par smörgåsar ..
SEDAN såg vi DANSBANDS-programmet
VI var ensamma  .. men det kom en herre och pratade lite en stund
FINT utanför Vandrarhemmet är i ett  vanligt flerfamiljshus .. 
 man år in från gaveln  så är det där  flera fina rum  .. en del med våningssängar
andra med dubbelsängar   .. så en fin relaxavdelning längst in i avdelningen
SKÖNA sängar
SMÅ skyltar på borden i allrummet
SÅ var denna natten över  .. allt hade varit så bra
JAG fixade frukost  .. men utan ägg   
SÅ fin fjäril utanför ..   MED DEN säger jag tack för DAG 2 på vår resa
NEJ det blir en kartbild .. dit vi ska i morgon 
 
Penningby heter ett område där
GROVSTA heter det .. dit vi ska  i morgon .. där katthemmet ligger
 
VILKEN bra dag det blev dag två  
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar