fredag 16 september 2016

Fredag

Sol och lite blåst på morgonen
NU många timmar senare .. klockan är 15,24
Massor av moln
Vi eller jag hoppar över väderbilden i dag
Tårtkalas på stan i går .. i stället för i onsdag då jag var borta
så gott  .. och KARIN blev glad för tofflorna som jag  hade stickat
På väg hem från stan fint äppelträd
 VAR till banken först och avslutade alla konton på HB
Så förbi min dotter
Sedan tårtkalaset 
Så bakvägen hem per cykel  .. för jag cyklade då
OCH se då var ÖPPEN HAND öppen 
Gick in där .. dom har ju ändrat sina tider en del
Det var mycket folk där i går  .. GICK runt alldeles för länge men kom hem med ett VECK-BAND som jag ska ha till min gardin som jag ska ändra på
VAD bra .. det blev då .. för se det har jag glömt handla  när jag varit nere på stan
Så till ICA .. det är ju skördefester lite här o där
SÅ utanför Ica  var ett stånd med massor av grönsaker o rotfrukter
FICK lite tips till mina grönsaker
Så in på ICA  .. handlade det jag skulle  .. där var en tjej med massa färskpressade juicer
Så jag köpte två flaskor och fick lite lektyr
 DET  var vad som kom hem
Specsavers .. där hittade jag små torklappar till mina glasögon
Har letat efter det  .. men på mötet var det en tjej som hade .. frågade
men hon hade köpt sina trodde hon på Clas Ohlsons
MANDELN .. skulle jag ha till den där FALSKA OSTKAKAN .. 
men det tar jag och gör en annan dag
KOKADE majsen och rödbetorna
MUMS åt en del till mat på kvällen
MUMS så gott
DEN ena juicen  god och lite syrlig i smaken
I DAG blev det pumpsoppa .. fick ett recept av min syster ..
MEN så var det ett i mon bok som är till SOPPMASKINEN
tog lite av varje och blandade .. nja en vitlök var det som skilde dessa recept
OCH spiskummin  men den hoppade jag över
 NU är soppan klar  .. det pep i maskinen nyss
Den var stor ..  SKA nog steka några  skivor av den för det går bara åt knappt 
HALVA till ostkakan
Men oj så trött jag varit i dag .. men i går  .. fy prata om att gått under en ångvält
MEN så är det att ha FIBROMYALGI
NU är frun trött .. soppan är klar .. äta med en knäcke med ost på  till det
Men fetaosten den har jag inte  .. kan ta en klick keso kanske
 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar