söndag 4 september 2016

GOD förmiddag

S Ö N D A G
En vecka efter vår resa 
NU har jag sysslat denna vecka med att SKRIVA om min resa
OCH med en FIBROKROPP tar allt sin lilla tid
OCH det finns vardagssysslor som måste göras 
NU är lugnet återställt .. kan jag väl säga
MEN det strulade nyss  .. för färgen i skrivaren tog slut på ett par färger
SÅ 20 sidor av 40 blev inte utskrivna
MIN reseskildring 
JA JA .. INTE nej det gör jag inte
GÅR TILL STAN I DAG trots det fina vädret
Clas Ohlson där finns färgerna jag ska ha
NY bild i dag när datorn vaknade och jag nyss var uppstigen
 STRÅLANDE sol men en del blåst och 14 grader
MEN på solsidan var det 23 grader
DETTA röda garn var med hem från NORRTÄLJE
Men lite för grovt för att virka mina kattmöss av
MEN tofflor ..d et blir perfekt
OCH jag har en bekant som gillar rött och som fyller år om 14 dagar
PASSAR bra .. så nu är jag på g med ett par
MEN ATT STICKA .. går lite sakta .. för mina AXLAR gillar inte den rörelsen
MEN VIRKA det går bra .. ok inte för länge .. men det fungerar bra
VIRKAR oftast  lite på kvällen framför tv-apparaten 
 EN del av alla garner som kom med hem  .. stick-korgen och lite  andra saker att förvara i
SÅ tidningar och korsord nära till hands . bara att välja vad jag vill göra
DOM senast virkade av flerfärgat garn .. Dom främre
i brunt  .. där blir det som det blir  .. färgerna kommer lite som dom vill
ELLER nej det gör dom inte .. för dom återkommer med jämna mellanrum
Men eftersom kattmössen är så små som blir det inte lika på någon
ÄN blommar det fin på balkongen
TÄNKVÄRT och en historia ur en av mina tidningar
DET har blivit fem blåaktiga möss .. eller det blev det i går kväll
BARA början var det här
MEN oj oj vad tiden har rusat iväg denna söndags-morgon
REDAN  12  .. och 11-fikat har jag missat  
MEN så är det när man har något roligt att pyssla med
även om det blev stopp när färgerna tog slut .. saknade den GULA
dom andra fanns ..  och se då vill inte skrivaren som jag vill
HEJ SVEJS
FIKA SUGEN 
NU dag i morgon
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar