fredag 2 september 2016

RESAN dag 3

DAG 3 på vår resa  .. den sista
Sovit gott har vi gjort i natt  .. sköna sängar var det
Trevlig almanacka  .. har en likadan hemma .. denna stod i receptionen
I dag söndag   
Fixade frukosten ..  solen sken  17 grader var det i solen kl, 08,40
NÄR vi skulle åka  .. kollade tempen i bilen 
NU var vi på väg mot vårt sista MÅL
KATTHEMMET en bit utanför NORRTÄLJE
I GROVSTA 
VI for iväg  .. kom ut ur stan utan problem  
Vännen kan ratta bilen utan bekymmer  .. och tur är väl det
MEn VÄGEN var ju kortare än jag kom ihåg  .. för tidigt kom vi
SÅ vi åkte en sväng på  den väg vi hade svängt in på  .. där katthemmet ligger
FINA hus och trevlig natur .. men till sist  .. där var det stopp
VÄNDA fick vi göra  .. det skulle vi göra ändå  .. men nu lite tidigare än änkt
 JAG vevar ner rutan och tar detta kort
ETT LÄRKTRÄD  .. så grönt och fint med lite kottar på
Så kommer vi fram till KATTHEMMET  .. möter Lotta en ev arbetarna där
VI kör in på parkeringen och väntar där en stund innan dom öppnar


TAR ett kort på det gamla skolhuset   där loppisen är
OCH där bor   ägaren till Katthemmet och hela familjen med egna katter och en rar hund
Zelma 
Vännen kollar in kartan   för  vi ska ju åka hemåt  om nån timme eller så  
MEDANS vi väntar
TAR ett kort på en kissen utifrån   .. då blir det en massa skuggor
SÅ pratar jag med Cecilia och visar min påse med alla 200 kattmössen och tre almanackor 
Kramisar blev det
Så in på katteriet  i det andra huset  ..  med den fina utegården
Katter såg vi  .. många .. och SÖTA
Söta och lite skyltar och bus
FRÅN UTEGÅRDEN
Först en till från utegården  .. så några blygisar och en med ett skadat öga 
DESSA bilder är när jag och min dotter var där 2011 
DÅ träffade vi SUSANNE AXELL från FRÅGA DOKTORN
Jag lämnar almanackor och tofflor .. det var året innan när jag var där själv
DET första kortet .. jag  och ägarinnan Cecilia  till katthemmet  
Jag köpte en fin bricka och en siluett-katt målad och fin .. påminner lite om min MIRRE
Så köpte jag en god limpa och vi fikade med KLADDKAKA
Katthemslimpan som Cecilias mamma bakar 
Så är det som alltid .. det roliga tar slut  .. HÄSTAR när vi svänger ut från KATTHEMMET
Så ska vi vidare mot LINNELADAN  

FRAMME där   väntar fem minuter får vi göra
Blommor utanför
Kaffesump kallade jag det som barn
Mycket fanns att se och köpa om man ville det
Fin lada  där på  andra sidan vägen
Nu åker vi mot hemmet  .. bra att det går att ladda i bilen
DET flyter på  
MEN oj då  .. cyklister i massor
OCH detta var bara några  .. vi såg många olika klungor 
polisen var före ibland
Där for vi förbi
DÄR var det tydligen drickarast 
 I RIMBO 
Blev det kisspaus  .. jag tog kort på några tjejer
SEDAN for vi vidare
VART skulle vi  .. vi för mot Uppsala
VI åkte   förbi på någon ytterväg  .. såg tornen på långt håll på KYRKAN
Men genom rutan och bilens fart så blev det rätt bra ändå med det avståndet
Lyktor i en rondell

OCH ett vattentorn såg vi
LITE överallt var det bönder som jobbade med sina åkrar
DÄR blev det mat
 Så god STEKT potatis det var till korven 
Men jag GILLAR INTE flytande GULA  .. men den tog vännen
 SÅ var det dags att tanka  
det var vid sidan av där vi åt
Vägarna var bra  .. rakt och fint ibland
Hjulstabron  på hemvägen
ETT brospann och det var måsar där  .. ser en på den första
Utsikten  .. i grådiset som var då ..
Då var det snart dags att välja väg igen

I MALMKÖPING regnade det
DAGS att svänga snart eller mera bara rakt fram i rondellen
DÄR for vi förbi  
Svänga ska vi göra där

HEMMA jag bor bakom trädet

OCH där var det garner som jag fick med mig hem

HALVA laddningen av möss som jag lämnade  .. 200  var det 
JA  en omväg blev det för att komma till NORRTÄLJE
Men så trevligt det var
 Enköping där vi åt mat
SALA en bit utanför där vi SOV 
SÅ in till Norrtälje där det blev mat på ICA FYREN
Besök vid kyrkan och den fina minneslunden 
OCH så trevligt prat med värdinnan på vandrarhemmet
SOV i sköna sängar     
Vaknade till fint väder 
Så bilturen till KATTHEMMET  det mål som  var tänkt eller det var dit jag ville
OCH vännen var så snäll som fixade detta med SALA och rattade så bra hela vägen

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST
Visst blir man lite trött   .. när inte kroppen är helt frisk
MEN SÅ TREVLIGT DET VAR
TRÄFFADE trevliga människor 
KAN tänka mig att göra om det ett annat år
VARFÖR  åkte vi denna omväg
JA säg det
JO vännen ville inte köra genom Stockholm med all ombyggnad av gatorna
och så Södertäljebron  .. men den var ju fixade 
SÅ ville vännen se SALA   för han hade varit där en del
Men vad gör lite omvägar
BARA roligt kan det bli och roligt har vi haft .. även om det var svettigt när vi skulle handla
I SALA   .. den promenaden blev tuff  .. för det var nog den varmaste dagen på länge
FINT hus i Enköping
FIN port vid Vandrarhemmet SOFIELUND utanför SALA
ELLER den var när vi tog en promenad  första dagen
BARA en bild någonstans på vägen
HEJ SVEJS och tack vännen för att du lotsade mig så bra
TILL NORRTÄLJE och hem igen
TACK för detta 
Skönt att vi kom hem oskadda och inget hände på vägen 
TACK för denna  resa
HEJ SVEJS och slut för nu
 EN TOPPENRESA BLEV DET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar