tisdag 20 september 2016

Mulet i dag

Känns mulet inne också
NJA .. men vaknade tidigt .. ont i hela kroppen  
STÄDTJEJEN
VAR HÄR 
I GÅR
Men den bilden blev lite suddig
 ANDRA gången som hon är här  .. det blir bra .. hon är duktig

DETTA pysslade jag med innan städtjejen kom
HADE köpt billigt på ICA
MEN jag är kort och benen på byxorna långa
SÅ var resårbandet  fastsytt i
Fållen  
ja ja sprätta sprätta
Klippa av
SEDAN var det stopp 
i min 
KROPP



KANSKE tur att städtjejen ringde och sa att hon skulle komma tidigare
Så då blev det stopp på arbetet just då
TUR för oj så ont det var i hela kroppen
OCH det satt kvar efter söndagens HÄNGA TAVLOR
där det blev en del opp och ner på pall och stege
MÄTA  mm för att det skulle bli bra .. och bra blev det
FY ATTAN för FIBROMYALGI ibland 

NÄR STÄDTJEJEN var här satt jag framför tv-en
BRUKAR sitta där eller vid datorn
MEN var så trött i går
RYCKER till  .. DÅ kom hon med moppen och torkade golvet
OJ jag hade slumrat till
Så när hon var klar .. tänket jag sova en stund
Men det gick ju inte då
DET blev lite sen lunch .. den goda pumpasoppan som var en SQUASH-SOPPA
 för dom små gula sakerna var sommarsquash
Men vad då .. väldigt gott är den soppan
 
SEDAN blev det tv-kväll så småningom
JAG virkade lite .. under tiden
SEDAN blev det ett tidigt sänggående
SÅ då vaknade jag ju tidigt också i dag
Mulet men man anade solen över garagen på framsidan
Och på innergården .. nja .. inte är det nån sol där .. INTE än
Klockan är knappt 08.00 .. 3 minuter kvar
OCH det är många nya knoppar i min fina pelargon
OCH i en del andra också  .. detta är den 20 september
HA EN BRA DAG
MIN har nyss börjat denna tisdag
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar