lördag 10 september 2016

Lördagen

Badade i sol  .. 18 grader då på solsidan och 14 på skuggsidan
vid balkongen .. så skönt så redan så dags
INTE ett moln på himlen på nästan hela dagen
07, 38 nyss uppstigen då
OCH VARMT och skönt har det varit .. så jag tog en promenad
Började med att kolla snackbänken  .. och se det var två damer där och SIXTEN 
Det blev en stunds prat .. berättade om min resa förra helgen
Kollar björken som är där .. tänkte gå vid baksidan av garagen .. men nej .. det gick inte
 SÅ jag får vända och tar den andra vägen  .. då kommer jag fram vid busskuren
GÅR förbi där och fram till min fjärils-fotar-glänta
Bara en massa dun på tistlarna där nu
Då bestämmer jag där och då  .. tar BADET-RUNDAN
alltså vägen som går runt hela det stora badområdet .. och kollar om
DET går att gå runt där på baksidan av badet .. det har ju varit avstängt där under byggtiden
OCH SE .. det gick att gå där
 En härlig björkdunge är det där på baksidan av badet .. eller är det baksidan 
Badet med den stora vattenrutschkanan
HELA området
 OCH SE  .. det gick bra att gå där .. nyasfalterat var det också
BADET nyöppnade i  lördags den 3 september
OCH det fick mycket beröm  .. ändå står det i tidningen att 
några av bassängerna läcker ..  helt sjukt i denna fina anläggningen
som kostat miljoner och blivit  flera år försenat
OCH kamomill växer det utmed hela denna bakväg förbi badet på baksidan
OCH så mycket flygfän av olika slag var det  .. men svårfångat för det blåste en del där
DEN fångade jag
och den
Bakre gaveln
Baksidan

DENNA bild är när man går från parkeringen
Alltså  .. flickorna måste hålla pappa i handen 
målat på marken
Framme vid min parkering
Satt där en stund  .. och bara kollade läget .. varit ute en dryg timme nu
OCH där bakom det mindre trädet bor jag
NU börjar höstfärgerna komma
NU är jag på g med mina katt-jul-grisar
Men årets pepparkaksgrisar är lite mörkt gräddade 
men polkagrisarna blev bra  .. flera ska det bli  .. bara början
DETTA kom i brevlådan  .. jag ska få en BRANDSLÄCKARE
JAG har en som jag betalat dyrt för  .. har även en brandfilt som jag fick
när jag svarade på en enkät  Länsförsäkringar .. var det också
är väl nåt år sedan nu
DEN bilden gillar jag skarpt  .. då nyss uppstigen  
DATORN startade upp och då var denna bild där i dag
HEJ SVeJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar