torsdag 15 september 2016

Torsdag soligt

17 grader och sol 
MITT i september är det
I går var jag till MALMKÖPING
 Missionskyrkan  .. fint utanför


JAG köpte lite lotter
VI fikade  .. sedan blev det lottdragning
OCH 
JAG vann detta .. eller jag tog detta  .. skänkta priser och man fick ta vad man ville
Och dom två först vinnarna valde påsar med äpplen
SÅ jag fick det jag tänkte ta om jag vann ..
Så blev det en liten tipspromenad runt i lokalen .. I hallen nu
Jag fick 7 rätt av 12 om Skåne  .. för vi kanske ska läsa om det i höst --vinter
I hallen var detta konstverk .. fint.. tror det ska föreställa en spindel 
som fastnat i ett nät .. kan tänka mig detta utan figuren i mitten
DET är mycket verksamhet i lokalerna .. skolbarn mm
 VI tittade på en film via dator .. om detta hemska .. men bara en del  .. 
för den var 1 timme lång
MEN mycket bra  .. så fick vi varsin bok  .. med oss hem
Kyrkan är fin där den tronar upp sig  mellan stora vägen och ett villaområde
SEDAN blev det en timmes bilresa hem 
ULLA körde som vanligt  .. jag och en tjej till bara åkte med och njöt av naturen 
OCH pratade .. men jag satt i baksätet .. och se då hörde jag inte mycket
DET är nog dags att kolla hörseln och justera mina hörapparater
Börjar kännas lite för dåligt ljud i dom  .. textar ofta på tv-en .. för höjer jag 
ljudet blir det missljud .. så hemma går jag ofta utan  .. apparaterna 
men så fort det är viktigt .. då måste dom in i öronen
 HEMMA plockade jag upp alla sakerna  som var i korgen  
HADE lag det i en plastkasse som jag hade i väskan  .. bra att ha
och nu kom den till nytta 
SMÅ gula fina SQUASH  
av den gröna kanske jag gör en FALSK OSTKAKA 
hittade några recept på nätet i går ..
TOMATERNA så toppengoda
DEN mörka tomaten var toppengod  .. den tog jag till frukosten
Den blev lite suddig  .. lite avstånd var det i bort-kanten av innergården till vänster
JO JUST DET  .. DOM FLÖG  .. det kom en cyklist och for förbi
 Men den flyttar inte på sig  .. den är där troget varje morgon med olika  infall
ALLTSÅ .. den ramlar lite olika 
I dag blev det lite lutning mot dörren
Det får bli dagens väderbild också
 17 grader på balkongsidan och 22 på solsidan då kl, 09,08
NÄR JAG DÅ var nyss uppstigen
NU 20 och 24 grader .. gissa var .. två timmar senare
Jag har haft min BLOMVATTNINGS-dag
28 blommor inne och 20 på balkongen 
men dom sista fick inte vatten i dag 
HA EN BRA DAG

2 kommentarer:

  1. Hejsan MArgareta .
    Jisses vilken dag du haft , , måste bara berömma dig, att du orkar med allt detta med din fibro. Du är fanbtastisk, vilka bilder . Grönsakerna ser underbara ut och goda!! Njut av Fredag med sol o annat mys!! Kram // H

    SvaraRadera
  2. JA men det känns i kroppen också .. och dagen efter .. på stan .. totalt slut efter det ..
    SÅ i dag .. blir det bara att ta det lugnt LITE mat ska jag fixa ..
    ANNARS bara slöa KRAMISAR

    SvaraRadera