tisdag 6 september 2016

Sol och blåst

DENNA TISDAG
Hej hop i galopp 
Oj oj för att byta bank  .. den ena säger så och den andra säger si 
NJA inte riktigt så
MEN rörigt är det 
Allt nytt   gör det lite rörigt  .. betala på det nya ICA
Missade dessa OCR.nummer  .. men fick till det  till sist
NU ska jag bara ringa en gång till så dom får föra över alla mina konton
JA ja  .. så är det  
NU  är jag HEL ICA-BANKS-KUND kan jag väl kalla det för
Förut bara handlat med bankkortet
SOL och moln denna  dag
OCH skuggan är där än .. för solen kommer dit först vid 2-tiden
I går var jag på stan
KÖPTE färger till min skrivare
Klippte mig
Träffade två fd grannar som jag fick en pratstund med
SÅ TILL KARIN o LASSE
Utanför var denna kisse
Skulle ta ett kort till så jag slapp påsen eller vad det är där bakom kissen
Då gick han iväg  .. hej då sa jag och ringde på Karins dörr
Den är ju söt i en annans i en tidning hos Karin
 Söt liten barnhistoria
Trevligt citat
SÅ detta inlägg i samma tidning
Ja ett ord kan såra mer än man tror
Blommorna fick sig lite dusch på Karins balkong
 DOM levande var fina
Så är jag på väg hemåt nu ..  
NU är det kastanjer på det fina trädet som blommade så fint i våras
En ensam stockros-blomma med påhälsning
OJ vad sniglar det var där på denna lilla planta
6 st och en liten en bit ner  ..
Så blev det kväll på denna dagen
Efter hemkomsten blev det mat  .. hade fixat en paj dagen innan
Så ringde jag till ICA-BANKEN  men ska återkomma ..
Få se om jag orkar det i dag  .. en del annat att stå i
RINGT Handelsbanken och kollat en sak
Så Ica banken skulle kunna fixa det redan nu  .. inte vänta som hon sa i går
FÖR nu har jag fört över en del så jag kan betala det som ska betalas
INTE vänta tills pensionen kommer in
OK 
DET är AUTOGIRONA som jag vill att dom ska flytta redan nu
så det inte strular senare
JA JA detta ändrande .. men jag kända att det räckte med att ha ICA-BANKEN
när dom har samma saker som HB
HEJ SVEJS
MATDAGS i dag nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar