måndag 12 september 2016

Måndag

NY vecka
OCH dagen badar i sol 
 Skuggorna är där på mornarna när solen skiner  över taket
MEN den minskar för varje timme 
fram tills klockan är två då den når min balkong 
JAG stod där en stund denna morgon som jag brukar .. och fotade vädret
Kollade ner på marken .. men blä kunde inte fota just då  för det var massor av
MÖRKHYADE  personer utanför 
och en stod just det där jag ville fota .. denna platta
DET är en rullstolsramp  .. skulle jag tro  .. och det var det som dom höll på med tidigare
då jag hörde någon som BORRADE och irriterade mig just när jag skulle gå upp
ELLER jag tänkte ligga kvar en stund till  .. men inte  gjorde jag det med detta
borrande  .. för klockan var också lite över 08,00
Så det var ju lika bra att kliva upp då 
 I DAG beställde jag en tredje 10-årskalender 
OCH frågade hur man gör för att pärmen inte ska gå sönder
MEN ändå  ... använder den tre gånger om dagen  .. minst 
då jag skriver väder och graderna .. om det är sol eller  moln .. eller både och
NÄSTAN klara blev dom i går kväll   .. nu ska jag bara sy ihop dom vid hälen
SÅ jag hann få dom klara trots att jag fick göra en till underdel .. hade mätt fel
INTE repade jag upp .. skulle ju ha ett par själv också 
DESSA ska bli present
MIN evighetskalender   i går
SVENSKA flaggan i en filt  .. eller vad det är
LÅG en bit bort på gräsmattan  .. men svenskar var det inte där
ELLER NYSVENSKAR som en del kallar dessa invandrare och dom 
flesta av dessa som var vid ett bord där var mörkhyade 
DET bor ganska så många här i området
GILLAR mitt träd utanför mitt köksfönster
OCH NU kommer alla fina höstfärger
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar