torsdag 22 september 2016

NY dag

Molnigt
 HÄRLIGA morgonmoln
 7 stycken var dom RINGDUVORNA  .. denna morgon
MEN flög när det kom en dam med barnvagn
En liten TALGOXE i buskarna  .. ok lite suddig blev den
LITE fel avstånd och glasögonen låg kvar på bänken inne vid datorn
JAG skulle bara ta väderbilden
Men med så många fåglar blev det flera bilder 
SÅ kom några flyttfåglar en bit bort på himlen  .. hann zooma in lite innan dom försvann
bakom hustaket till vänster
 DEN ståndaktiga tennsoldaten har man hört talas om
Men nu var det DAGENS TIDNING SN
Alltid lika välkommen
I går blev det en promenad  
TESTADE min nya  ICA hälsorabatt APP igen
 TRASKADE iväg .. 
tog en annan väg i går .. testar olika för att se hur lång tid dom olika vägarna tar
DRYGT 30 minuter tog det i går
MEN det blev också ett samtal med en 91-årig herre som klev ur en taxi
JAG känner honom .. han var lite ledsen   .. hade varit på lasarettet för en del prover
HAN var inte helt nöjd .. men 91 år .. då finns det lite krämpor
HÖSTEN gör sitt intåg

 
VISSNA blommor  av olika slag kan också vara fint 
MERA färger

 
GÅRDAGENS promenad  .. hemma var jag då
Så länge var jag ute TOTALT med samtalet med  91-åringen
 DÅ hade jag gått en liten bit till efter vårt samtal  
INTE är det LJUDLÖST  SKRÄP och  lövsopning
OCH just nu är det ett KNACKANDE LJUD i nån lägenhet någonstans i huset
SÅ LJUD finns det av olika slag
OCH bakom ryggen är det TV-LJUD .. kollar om jag hör nåt som låter intressant
OCH barnen hade målat på gångvägen straxt innan min port
I DAG ÖPPNAR JULA här  stan borta vid COOP innan ICA
Så det var INVIGNING i går kväll för MEDLEMMAR
HADE varit smockfullt med folk
MIN DOTTER var där med mannen  .. men dom åkte hem .. ganska så fort
Var lång kö innan dom kom in .. sedan oj vad fullt det var överallt SA HON
SÅ undrar om jag ska gå dit i dag
DET LIGGER JU KVAR 
OCH SILVERTEJPEN  .. den finns nog kvar ..   SKULLE ha en rulle
SAKNAS en bit på en kartong jag slog in häromdagen
DEN använder jag som pall i badrummet 
MEN MEN det kan vara några dagar till  ..
HEJ SVEJS
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar