söndag 18 september 2016

MULEN SÖNDAG

UTE  .. inne är det som vanligt
MINA mornar är ofta lite trögstartad 
DENNA också  .. men ändå riktigt bra
I GÅR blev det en promenad .. STARTADE upp en ny app 
GENOM ICA  .. ICA HÄLSORABATT och GOOGLES FITNESS-APP
DOM är sammankopplade på nåt sett .. och när jag går får jag rabatt på ICA-kortet 
JAG går ju lite då och då så varför inte ta vara på det som ges 
DAGEN började med sol och skuggor på innergården
SEDAN slöade jag .. hade ingen lust med något 
Men efter frukost och en del annat här hemma
plockat ner all tvätt i grovköket och plockat undan en del annat och tagit lite
LUNCHMACKA och en fika  .. så  .. vill ut då var  13,30
Så jag  klädde på mig .. nej det var så varmt så det behövdes inte
STOPPADE nyckeln i ficka och traskade iväg UTAN handväskan
FÖR då går jag lättare utan att ha den dinglandes över axeln
GICK vägen förbi badet .. tänkte kolla hur lång tid det tog att gå denna rundan
DENNA fina kyrkan ligger mitt emot badet 
Tar vägen  som jag gick för ett tag sedan .. den nya bakom badet
MYCKET kamomillväxter där utmed hela gångvägen 
OCH många små flygfän fanns det .. men svårfångade .. dom sitter ju INTE still
Många är dom 
Svänger fram mot ingången av badet  .. men går där upp mot stora vägen och svänger så 
JAG kommer förbi vid OKQ8 
Då ser man skylten JULA  .. som öppnar där om en knapp vecka
OK ligger till höger och så den stora skorstenen som tillhör värmeverket för detta område
om jag inte är helt fel ute
 VÄNDER MIG OM  .. oj oj vad fallfrukt  .. undra om dessa små är ätliga
TAGIT kort på detta träd förut  .. små små frukter är det  
 KLOCKAN var inte riktigt dags att gå hem så jag tar rundan förbi snackbänken
MEN den var tom  .. så jag går mot hemmet .. samma väg som när jag kommer från ICA 
DETTA är en bild på promenadvägen jag gått
SITTER på en sten utanför och himlen speglar sig i mobilen
DETTA är min runda då .. MEN se nu kan jag inte få stopp på appen .. 
hur tusan stänger jag av  .. när jag gått klart
Så ser det ut  .. min aktiva tid  .. åter speglar det i mobilen 
Men så där länge var jag ute  
Klockan 15,00 var det mycket moln från balkongen
DET blev lite pyssel på em 
SLOG bara in en tom kartong i en bit tapet 
VARFÖR då undrar ni nog
JO .. det är min "bajspall" .. för nu har jag testat det ett bra tag
OCH hittar ingen BAJSPALL
Vad då tänker ni nog nu igen .. jo det finns  ..
Har man trög mage så går det  lättare att bajsa om man sitter med knäna 
uppdragna mot hakan lite  .. Jag satt så .. där jag bodde förut .. men då satte jag
fötterna mot väggen .. det var precis lagom  där då
Men efter flytten för tre år sedan så gick inte det .. måste ha en pall
Men en pall  var lite i vägen också 
TESTADE detta med kartongen .. flyttar den från badkarskanten när jag behöver den
DET blev ju bra .. eller är bra
 
 
LETAT och hittat en bild  .. så ser det ut
Och det lustiga var att i PROGRAMMET  DR MIKAEL och TILDE
SÅ visade  han denna pall .. men det gick så snabbt så 
undra hur många som såg det
Ska ta och kolla denna sidan en gång till och kanske köpa pallen
FÖR det hjälper mig på toan
AVSLUTAR med en KVÄLLSBILD
HeJ SVeJ GO VÄNNER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar