söndag 18 september 2016

Söndagsarbete

Jag gör saker när jag vill och har orken
OCH ÄNTLIGEN
KOM dom på plats  
 
Jag är på g
NU är alla på plats
Men lite justeringar ska göras  .. det får bli en liten bit dubbel-tape på baksidan på några
FÖR det blev en aning snett på några ..  ändå tyckte jag jag mätt så noga
 Så kom den lilla sydda  STENBOCKEN också upp 
 DEN är 8 x 14 cm  DEN sydde jag till min kära bortgångna sambo för en del år sedan
GANSKA många år sedan är det  .. så den grå tavlan med alla datum på 
ALLA stjärntecknen 
SKATAN är en  släkting som Vävt .. FÖR jag sa en gång att jag gillade skator
Så då fick jag den i present en gång
Kommer inte på vad det heter .. man använder en liten ram där mönstret är under
UNDER den hänger en svan tavla .. av samma person ..den syns lite på föregående bild
EN hel del pyssel  var det
MÄTAS .. hoppa upp och ner på en stege och en kökspall
Så jag slapp flytta stegen .. SMIDIGT med  men ändå lite knepigt att få dom rätt
EN spik i början och en i slutet .. så ett snöre ..  då gick det bra .. så knappnålar
INNAN alla småspikar kunde spikas i
BLEV nöjd när jag var klar
MEN inget jobb egentligen för en FIBRO-KROPP
Men skam den som ger sig
TAVLORNA köpte jag genom ICA-KURIREN i slutet av 70-talet
SYDDE ett par stycken .. sedan blev dom liggandes ett drygt 10-tal år
INNAN en släkting sydde dom till mig
SEDAN ramade jag in dom
JAG köpte allt i ett paket då 
SÅ fick jag limma om listerna på baksidan .. för dom hade släppt
DET var för några år sedan .. då en for ner i sängen
DÅ förr hängde dom över sängen vid HUVUDÄNDAN
TUR den sängen var tom då  
TAVELKILLEN sa att jag använt fel taveltejp
JA ja .. men nu är allt fixat och klart
TEJPAT om dom lite då och då sista veckan
Så är det nya kattmöss på g  . dessa har kommit till i dag
HA en bra söndagskväll
Hej SVeJS

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar