fredag 10 maj 2013

10 MAJ



Ja ja.. rörigt kan det bli ibland


MEN mest i mitt huvud just nu
Vaknade som jag brukade
Så dom vanliga morgonbestyren .. Så vid 11-tiden ringde jag grannen .. JO det blev en fika .. där ..  Så 12,30 bar det iväg till hennes koloni .. innan dess hade jag skrivit två brev.. till icke dataanvändare.. äldre personer ..
gick vi till hennes koloni ,, jag bar två stolar .. hon resten på sin cykel ..

SÅ var vi där en stund.. jag klädde in  ett fult bord med en plastduk .. .
SEDAN blev det fotografering av än det en än det andra ..
JAG skulle ju vara med tyckte hon .. ok då ..


Bordet med duken .. den lär inte blåsa bort ..
JAG kikar mot solen


LITE blandat från kolonin denna soliga dag
Så var det dags att gå ..

JAG gick lite före för att jag skulle fota lite av blommorna ..


DET BLEV DENNA KAJA  fösrt

DENNA kaja hade bekymmer .. för oj vad den jobbade på .. innan näbben var full .. med bomaterial .. kan jag tänka mig.. så flög hon.. eller han iväg.. med näbben full

Så var det dags att gå .. jag skulle ner på stan .. så vi skiljs åt vid en gatukorsning  där innan ån

 JAG handlar det jag ska.. men torgdag.. så det blev två pelargoner .. en liten mini och en vanlig..


Lite åt rosa blev båda ..

 



NU har jag bara bekymmer .. hur dom ska stå ..  Plockat om dom två gånger redan .. nu får det vara så här ett tag .. det blev lite jobb där när jag kom hem .. lite i fel ordning kom det nu ..



Så går jag hem..  här några träd på vägen .. BLODBOKEN .. då är jag nästan hemma .. det är vid STADSBRON .. mitt i staden .. DOM översta är jag osäker på vad det är.. det första är nåt körsbärsträd.. kan jag tänka mig.. men det andra.. vet ej .. DET är  vid en restaurang för mest äldre..
JA så var det med detta ,,, dagen har bara farit iväg..

I går var det också lite på g .. då blev det en cykeltur till min äldsta dotter.. där blommar våren för

fullt ..

Backsippor.. fanns det flera fina grupper


Kungslilja .. vitsippsbacken från hennes uteplats ..  Tulpanen på baksidan var nån udda sort ..
Så är det dags att cykla hem .. då tar jag vägen genom ett ganska nytt villaområde 

I dag var jag ute två timmar .. i går nästan lika länge .. med fika hos min dotter ..
I går var jag tröttare än vad jag blev i dag .. men det var nog ÅSKVÄDRETS FEL .. för jag sov bort hela eftermiddagen i går.. vaknade till en ÅSKSMÄLL och ett ösregn
NU är jag trött .. klockan är nästan 6 denna soliga FREDAG ..

HEJ SVEJS GO VÄNNER

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera