lördag 25 maj 2013

25 MAJ Cancergala..

CANCERGALA  ...

OCH promenad dit och hem


DAGENS TIDNING .. jag var där och kollade


Snyggt träd på vägen dit


VÄNTAR på insläpp .. noga med tiden var dom.. det skulle börja kl, 12,00


Här hälsade jag på .. hjälper henne med en del infolappar ...


LINDANCE en grupp från Oxelösund var där..


Tog en fikapaus.. kollade på dansarna .. men blä.. jag spilde kaffe på mig ..

 
Så jag får tvätta tröjan senare .. MEN dansen var bra


ÄR DET BJÖRNE montro .. Barnen gillade honom ..


Lammungar .. 5 stycken var dom .. mamman hade 4 st,, 1 månad var dom ..


BRAMHA hette hönsrasen .. fjädrar på fötterna ..
TUPPEN var ju BARA så vacker .. 


MC fanns det några där .. så en del äldre bilar ..
AMBULANSEN var där och visade upp sig .. liksom brandkåren ..
INGA KORT DÄR.. VARFÖR vet jag inte ..


CIRKUSSKOLAN var där .. ungarna fick prova på att hoppa ..


DAGS att gå hemmåt .. då tog jag parkbacken .. den kallas så .. för FOLKETS PARK ligger där.. där backen slutar.. eller börjar  ,, beror på vilket håll man kommer ifrån .. Där är denna staty .. vid en liten trappa uppmot gatan  ..


PARKBACKEN .. halsvägs hemmåt .. STOCKHOLMSBACKEN kalls den också .. för när man kommer från stan .. så leder den ut till motorvägen .. mot stockholm .. GATAN heter STOCKHOLMSVÄGEN
Så vackert det blommar där.. SÅ VATTENTORNET.. som ligger där bakom på en höjd ..


ETT Stort KASTANJETRÄD.. nu nästan framme vid JÄRNVÄGEN ..
KAN svänga höger där efter några meter.. men går rakt fram .. för jag ska till ICA och handla på vägen hem ..


DÄR VID SIDAN om denna gatan .. Stockholmsvägen.. som börjar vid Storgatan .. dit jag ska.. DÄR är en liten park.. som kallas GRIPSHOLMSPARKEN .. där var denna Ringduva ..


OCH denna KAJA som hittat nåt att äta .. Tog flera bilder.. men dom andra blev inte bra .. inte nöjd med denna heller.. men den är ändå ok ..


DET VAR DAGGENS LILLA äventyr .. eller vad man kan kalla det för ..TREVLIGT var det .. OCH en PROMENAD fick jag .. solen sken .. men fy attan vad det blåser i dag

HEJ SVEJS GO VÄNNER

2 kommentarer:

  1. Synd på din tröja. Hoppas du får av det. ibland kan det vara svårt med kaffe. Fina bilder.Ha det bra/ Anita

    SvaraRadera
  2. DEN tröja är minst 15 år.. så ingen fara skedd. men kaffe utan mjölk o socker .. brukar gå bort.. NU är den i maskinen med byxorna också.. stänk där med.. Klantigt.. men ibland så blir det så..Tröjan är en favorit.. OCH hållit bra i alla år.. köpte den på ett hemparty.. nån gång då för länge sedan ..

    SvaraRadera