lördag 18 maj 2013

PINGST

LAXENS DAG  ... LÖRDAG 18 MAJ

JA i vilken ände ska man nu börja ..  JAG tappar tråden  när jag ska skriva .. det strulade i går..
DÅ KOMMER JAG AV MIG 

TA NYA TAG    JA DET är bara att ladda om  .. men var ska jag börja ..

VAR på stan i går .. det tog två timmar innan jag var hemma ..

VAR förbi vid KYRKAN.  SATT vid minneslunden en stund ..

ÄR trevligt att bara vara där en stund ..

GÅR dit och minns mina nära och kära som inte finns  bland oss nu ..

                                                                
DÄR promenerade jag framåt..


Så gjorde jag ett ärende som jag skulle .. HADE haft hjälp  med TV-En dagen innan .. och montering av en DVD .. som jag inte fick till .. men denna mannen från en tv-service .. han fixade allt.. MEN det vara bara det att min DVD-skiva med GULDFISKAr blev kvar i den gamla dvd-en .. så det var den jag hämtade ..

så tog jag en sväng förbi ANNA LINDS PLATS .. .. där blommar tulpanerna för fullt nu ..
 
SÅ fint är det där ..VID ANNA LINDS PLATS

 lite ovanför där finns MAGNOLIAPARKEN  NU BLOMMAR MAGNOLIAN ..
men dåligt med blommor i år ..
                                                                        Vackra blommor är det
  

Jag gick  bakom kyrkan när jag skulle till minneslunden .. DÅ får jag se denna RUNSTEN .. som är inbyggd i väggen  .. LITE svårt att läs vad det står om det på denna lapp som var där vid sidan om stenen ..  JA så kan man också göra ...

NÄR jag gick till Kyrkan gick jag  gatan.. det är ovanför vid Storhuskvarn .. så man ser forsen uppifrån lite då .. nu var det fart på vattnet ...
NU så har jag gått runt nästan 2 timmar .. trevligt var det .. Så tog jag vägen förbi ICA både dit och hem .. DIT postade jag ett paket och några vykort .. HEM handlade jag mat ..

DET VAR GÅRDAGEN DET ..


I DAG ÄR I DAG .. LAXENS DAG ....


 MED LITE försening .. MEN detta felet kan man inte göra så mycket åt .. PUKTERING .. ja så kan det gå .. SÅ jag tog en sväng till torget .. via VATTENFALLS  lilla Kraftverk  här i stan.. där fick jag en fika ..
 
Lite av maskiner där i vattenfalls kraftstation ..

                   Så travar jag vidare ..mot torget .. 
DEN fina färggranna rabatten utanför GAMLA POLISHUSET  ALLTID SÅ FIN DÄR  ..

EN del av husen vid TORGET .. taget med kameran lyft över allt folket ..
                                                                                                 
DENNA lilla tös minner om min dotter när hon var i samma ålder .. hon är nu 45 år .. då levde hon på HOPPET så att säga.. HON HADE EN SÅDAN HOPPBOLL .. den for hon runt med vid vår somamrstuga ..  ATT hon kunde fara upp och ner för den backen som var där.. med den farten .. det har jag svårt för att fatta än i dag ...  MEn trevligt var det att se denan lilla tös.. hon hade inte samma fart som min dotter på den tiden .. SÅ många trevliga minnen som dyker upp ibland ,, DET var då .. nu är i dag .. en  annan del i mitt liv ...

DET var på torget .. fortsätter STORGATAN mot hemmet .. DYKTÄVLINGAR .. tror dom skulle se vem som fick upp mest skrot ur ån .. eller vad dom tävlade om .. det är en anna historia.. för jag kom bara förbi.. just när dom dök i...


UJ jag tyckte det såg kallt ut .. men dom  var nog vana .. med våtdräkter på ..









DÄR kom det upp något stort ..














PLASK PLASK när dom for ner i vattnet ..

NU är det snart ett TV-PROGRAM som jag ska se ..

MOT ALLA ODDS sista delen

DEN VILL JAG SE ..

HEJ SVEJS FÖR I DAG  ....

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket spännande saker de händer hos er då.Jättefina bilder. Kram Anita och Revis

    SvaraRadera