torsdag 16 maj 2013

16 maj

OJ vad tiden rusar iväg..

och vad det växer ute.. nu är allt nästan helt grönt .. JA just det.. det som ska vara grönt
DET blev en kort kortpromenad på stan idag ..

Träffade några vänner .. så jag satt på en av staden soffor och pratade en stund .. i den sköna solen .. som var då .. ..  NU är det  orkan eller är det storm .. vete tusan vilket .. men blåser väldigt mycket gör det i allafall ..

DAGENS TIDNING .. den läste jag medans jag vänta på att tv-reparatören skulle komma ..
Han kom straxt efter 9 denna morgon .. FLIMRET på tv-n .. det får jag stå ut med .. TUR är att det bara är några minuter efter att den är uppstartad .. SEDAN försvinner det .. och tv-en är som den ska.. några elektriska spänningar .. nån grej att byta .. men inte för 1500:- .på en så gammal apparat .. så det blir till atta spara till en ny .. hopaps den håller tills jag får ihop så det räcker ..

Så fick jag DVD-en monterad.. så nu ska jag testa att spela in mina gamla videoband .. det var därför som jag köpte denna DVD.. billigt när EXPERT slutade här i stan ..


Så blev det då dags för min promenad ....


 UTANFÖR  Sparbankshuset .. ena rabatten där ..

Så den andra listen på andra sidan om ingången ..

SÅ den stora granna BLODBOKEN vid STADSBEON .. den är bara så vacker nu ..

OCH vid åkanten blommar det fint ...
 VID en parkering .. i stan finns dessa träd.. det är utanför ett gammalt hotell .. FÖRR kallades det för STORAN ..  ... .... ... det var på 60-talet
 SÅ en bild över ån .. från STADBRON ..
EFTER mina ärenden .. så  så var det dags att gå hemåt .. först strosade jag runt lite .. dels i hälsokostbutiken .. men hittade inget där jag ville ha.. men den rabattkupongen räcker till augusti ..

Så in på en garnaffär..  VAD då. vad skulle jag där att göra.. jag som har  minst 5 kilo garner hemma .. jo jag skulle kolla efter en mindre påtbräda.. det blev en liten rund sådan ..  MER för att påta lite snoddar på ..  så nu håller jag på med en snodd..  som man kan ha som halsband .. om man vill.. ...

JAG gick där i min egen takt .. det blåste lite mera nu .. men skönt var det .. det tog nästan 1½ timme innan jag var hemma ..
DÅ vid min gatukorsning möter jag en av vännerna jag pratade med på stan .. då hade han varit på ICA och handlat .. rullatorn var full med mat .. som han handlat.. DÅ SA JAG .. nu har väl KARIN SNART efterlyst dig .. för han måste ha varit borta över två timmar kan jag tänka mig .. men se han ska prata med alla han känner .. MEN VAD DÅ .. är man 84 år .. kan man väl på prata med vännerna man möter ..  DET gör ju jag också .. det är trevligt..

Så var jag då hemma .. satte mig vid tv-n en stund.. tog en smörgås .. stekt ägg till det.. Så en god jouse ..   Vad skulle jag hitta på .. dammsugningen fick vänta ..

Planterade några pelargonskott .. nu .. nu är det snart fullt med pelargoner på balkongen ..

Här är en bild från i går ..... BAKSIDAN genom mina smutsiga fönster .. man  ser grönskan på baksidan ..  mina kaktusar ... en pelargon finns  i detta fönster ..

MEN få se om dom RINGER  från VETERANPOLEN .. så att jag får hjälp .. jag ska ta tillbaks min städhjälp  av den övriga lägenheten .. dom kommer nästa vecka .. men det var fullt nu .. så fönstren skulle jag få vänta med ..  JAG klarar inte av städningen själv.. FIBROMYALGIN och jag går inte ihop med dammsugningen .. ett rum itaget .. inte kul .. sedan vänta nån dag så nästa .. tre rum kök och hall .. då blir det bara stada .. vila städa .. nej det fungerade så bra när jag hade hjälp förut .. så man får ta den smällen .. för att må bra ..

AVSLUTAR med en bild från min balkong .. nu är det nästan fullt .. dom jag planterade i dag .. är inte där än .. men dom ska stå på ett annat bord .. det syns inte i bild
 DET lutar jag mig mot när jag tar detta kort

HEJ SVEJS GO VÄNNER


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev bra med den nya blomtrappan ..

      Radera
  2. Verkligen fina blommor både här och där......

    SvaraRadera