fredag 3 maj 2013

3 maj

AVSLUTNING

I cirkeln om BOHUSLÄN

I går var det min tur att bjuda på fikabröd..  DET blev äggsmörgås   Alla gillade det



 Kaviaren fick man ta själv






Banankakan som jag bakade i onsdags

Så blev det picananötglass till .. mums..
Vi glömde  figuren .. den  är som den är..
NJUTA måste man göra ibland ..









Två bitar med hem.. så jag får en bit i dag till mitt fika  .. men det finns en större bit  kvar också .. hoppas vännen kommer i helgen .. då ska vi ta den andra biten..och dela på den ..




En herre finns i gänget .. han ger alltid en blomma av nåt slag avslutningsgången ..
FINA pelargoner hade han köpt denna gång ..
Till julen brukar det bli hyasinter ..
Vi är en liten grupp ... 5 stycken ...
Rosa blev min pelargon ..
Nu har jag blommor till balkongen ..
Har tagit flera skott på andra pelargoner jag har .. som vuxit sig för stora ..



Receptet kommer  här  på den goda banankakan




SOLTEMA .. är det ute i dag

I dag stog bilen nedanför balkongen .. fast på rätt sida om gatan .. annars har han butiken  en bit bort på gatan ....


Ute är det sol i dag .. KLARBLÅ var himlen då när klockan var 8.30 .. 
Fortfarande molnfritt nu klockan 10,45 ..

men det har börjat blåsa  lite ..




Men inne är det dimmig.. NJA ser bara ut så på bilden 
DET blev stopp med dammsugningen där ..
då sa ryggen ifrån .. Ska man ta lite under bord och stolar .. då får jag ont..
Man måste ju böja på kroppen .. när man ska dammsuga på vissa ställen



Så nu satte jag mig vid datorn istället en stund ..


TV-en den g¨år för sig själv i rummet .. går och går .. den står där den står .. som tur är ..
DET skulle se ut om den vandrade runt .. ha. ha ..

DAGENS CITAT: Själva livet är ett mirakel ..

DAGENS NAMN:  John och Jane ..

VÄDRET: Sol och blåst ..  nu ..+ 11 grader

HA EN BRA dag ....


HEJ SVEJS



3 kommentarer:

  1. Nu åker jag ut igen hela tiden. Återkommer i morgon

    SvaraRadera
  2. Banankaka det gillar jag väääärkligen. Tack för receptet och det kommer provas.
    Så fint att få en blomma.
    Ha en jättefin helg nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt med nya bekanta här.. JA KAKAN den är god..

      Radera