torsdag 9 maj 2013

9 MAJ

OJ vad tiden går 

DET händer både det ena och det andra ..

Flera saker att fira i går .. vännen och jag träffades för ett år sedan ..

DET var flera bekanta som hade namnsdag .. min  bortgångne sambo ..
VÄNNENS bror hade både födelsedag och namnsdag  ..  HAN gick bort i höstas ..

VÄNNEN fyller år i morgon .. det firar vi med en RESA till FAGERÅS på måndag .. en bussresa .. SKA titta på massor av PÅSKLILJOR ..

 I DAG är det 6 år och 8 månader sedan min sambo gick bort ..

I går var VÄNNEN och jag på en promenad .. och fikade .. där vi träffades för ett år sedan ..
JAG kände honom lite sedan 50 år bakåt i tiden .. VI har bara setts då och då under all dessa år .. VI hade gemensamma vänner när jag jobbad på OK bensin .. HAN kompisar .. jag arbetskamrater ..

MEN oj vad tiden går..50  år .. sedan vi var ungdomskamrater .. så händer det saker .. man återses .. så blir man lite mer än bara vänner ..

DET HAR JAG SKRIVIT OM FÖRUT .. kanske nya bloggare som inte läst om det ..

ALLTSÅ  i går blev det en promenad .. till 

  HÄR FIKADE  vi i det fina soliga vädret .. vi satt ute
 KYRKANS topp syns bakom  detta fina gamla hus .. GATAN och det omgjorda  ÖSTRA TORGET ligger där  .... VI satt en lång stund där i solen ..
 HIMLEN var härligt blå ... MED många tunna skira moln .. taget rakt upp  är detta kort ..   Vad det stora gigantiska träd är.. det kommer jag inte på
VI gick till en tv-reparatör som har en verkstad i ett äldre hus en bit från kyrkan .. MIN tv håller på att paja .. tror jag .. för det kommer konstiga sträck på den .. mest när den är nyligen startad .. sedan försvinner det.. så jag får besök och kollande .. vad det kan var .. nästa vecka ...
UTANFÖR kyrkan trippade denna KRÅKA ..




 VI tar ÅPROMENADEN hemåt .. KEJSARKRONORNA har växt en del sista veckan .. SÅ fina dom är ...

  
VI gick förbi ANNA LINDS PLATS inna vi kom fram till ÅN .. men vad då .. vi gick ju utmed ån .. men den svänger i sina krökar både här och där .. VID ANNAs plats är det stora knoppar i tulpanerna ..
OVANFÖR där är Magnoliaparken .. men där var det dåligt med knoppar i år..ELLER kanske lite för tidigt ..








GÅR utmed ån .. förbi bygget där.. DEN nerbrunna  restaurangen är nyuppbyggd och nyligen öppnad..  men andra ägare där nu ..

SÅ håller dom på att reparera å-kanten .. det ska bli liksom små bryggor utmed på en del bitar där .. SNART är vi uppe vid STORGATAN .. mitt för det fina SPARBANKSHUSET .. det visade jag häromdagen .. DÄR blommar FORSYTHIAN så grannt nu .. Så bär det av hemmåt.. två kvarter .. nästan .. men i korsningen viker vi av åt olika håll .. för vännen ska hem till sig .. och jag till mig .. Han ska ut några timmar med en kompis .. till FLYGMUSEÈT ..

NÄR JAG är hemma .. vänder jag och går ut igen .. för det förlorade paketet hade kommit ..   NÄR jag kommer ut på gården ...   SÅ är lilla GÅRDSKATTEN där .. den var ett tag sedan jag såg den  .. 

  
HAN satt där bakom ett cykelhjul .. och kisade ..eller sov han sittandes .. Så söt är han ..

 MEN ...  KOM INTE FÖR NÄRA

HAN kikade upp mot cykelsadel .. barnstolen .. efter en stund..
jag pratade med honom.. så han kom mot mig lite ... JAG ska nog upp i den där stolen ..  men nej
SE VAD HAN KOLLAR IN

Jag rörde lite på mig.. då tänkte han gå iväg .. men var ju lite rädd.. så han satt där han satt ..
 NU ska jag gå och hämta mitt paket .. KISSEN får vara ifred  ..MEN så här nära har jag inte varit den förut .. så söt är han ..
NU är min lykta åter tänd det sista kortet tog jag sent i går kväll med nattfotografering ..
LJUSET är ett PARTY LITE ljus.. som man kan ställa in på 5 eller 10 timmar.. då tänds det eller släcks med automatik .. SÅ trevligt så .. DET första ljuset var det fel på .. så nu har jag fått ett som fungerar som det ska .. och skenet är rätt.. det andra syntes knappt att det var på ..

HEJ SVEJS GO VÄNNER .....


2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder och så härligt att kunna älska igen....................

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera