måndag 6 maj 2013

6 maj

och

Ja undra om ni ser vad det står ..  på den blå skylten .. nr 2

JAG ser .. men så liten den var ..

I går blev det en promenad på 1½ timme  .... JAG som bara skulle posta ett brev ..

JAG började på Storgata .. INTE helt sannt.. för jag bor på Kyrkogatan.. så den måste jag ta en bit .. för att komma till Storgatan .. så går jag den mot centrum .. postlådan är där .. vid RIKSBANKENS HUS .. Går vidare.. kommer fram till BRON.. över var vackra Å .. NYKÖPINGSÅN ..  Så vänder jag mig och tar kort på SPARBANKSHUSET .. oj vad jag fotat det många gånger ..
Går en bit till på bron .. vänder mig om igen .. NU blev hela huset med .. skuggor .. men det ser snett ut .. huset är rakt.. MEN jg lutar mig lite där vid räcket .. kanske därför det ser snett ut.. men strunt samma .. jag fortsätter min promenad .. vädret var strålande ..
Jag står vid bron ..TAR kort på den stora BLODBOKEN som är där vid Åkanten .. Massor av blåa gula och vita vårblommor.. vårlök ..  vitsippor .. dom blå kommer jag inte på namnet just nu ..

BOKEN är väldigt ståtlig där den står
Så fortsätter jag min promenad  ...
UNDRAR vad dessa blommor heter  .. FANNS en hel del där på ett ställe ..
BARA ett ihåligt träd utmed ån
MIN promenadväg.. INNAN jag kommer fram och går under stadens genomfartsgata
Där finns många träd utmed ån .. detta med många stammar.. en stor i botten .. eller vad säger man om huvudstammen .. sedan många grenar
NU har jag gått en bit utmed ån .. över en parkering .. framme vid FORS-HUSET .. gamla ullspinneriet i Nyköping .. Liten lustig vinkel på husets gavel .... trädet där vid sidan på gaveln på detta hus.. tror det är nån typ  av brandtrappa där ..

Så framme vid GÅGATAN där . INNAN jag är framme vid den gamla bron  .. där kunde man förr åka bil .. nu bara cykel och gångtrafik .. FORS ULLSPINNERI .. men är det fram eller baksidan .. KAN nog vara både och .. .. för vid sidan .. den dörren syns inte .. kan man  gå in.. det var nog den stora ingången förr .. tror jag ..

 STOG en bra stund på bron .. satte kameran på intervallfotografering .. svårt att få med MÅSARNA i flykt annars ...
Så när jag kom hem hade jag 100 kort i kameran .. rensade bort .. så det blev 50 kvar
LITE måstrubbel i luften








GÅR och går .. runt en bit  .. innan jag kommer fram till östra delen av staden .. eller jag har varit på öster hela tiden  ..
men nu .. vid GRIPSHOLMSPARKEN .. en liten park  längst ner på Storgatan .. HUSET är ÖSTER SKOLA .. där mina barn gick i småskolan  .. oj . vad tiden går.. dom är 45 och 48 år nu ...


DÄR i parken .. är denna lilla fontän  ... satt en stund på en bänk.. men blåsten gjorde att vattnet stänkte på mig ..

DET är då när jag reser på mig som jag tar kortet på skolan ....

JA NU är det ett KVARTER kvar till ICA .. där ska jag handla innan jag går ett kvarter till innan jag är hemma .. OJ två kassar blev  det ..  NU var jag trött
 DET VAR I GÅR DETTA ..

SOLEN SKINER grannt i dag också .. men blåsten .. den kan väl få vara nån annan stans ..

I dag är det nästan 20 grader ute .. TAR det lungt i dag .. ok .. en maskin tvätt är avklarad .. så det hänger tvätt  i badrummet .. Så har jag satt ut lite blommor på balkongen ..

DET blev denna när jag handlade på ICA i går ..
Så här är min blommtrappa nu .. det kommer att komma fler pelargoner där  .. Men tar in dom på natten .. några nätter i allafall ..
Tar ut några i taget.. finns några röda på gång här inne .. som ska rota sig ..
innan dom kommer ut ..

Balkongfikat i går .. det flyttade jag in .. det blåste inte skönt just då ..
NU  får det räcka för i dag ..
 HEJ SVEJS MINA GOA BLOGGVÄNNER

4 kommentarer:

  1. Det syns vad det står. Men det var lite litet.
    Fina bilder.
    Svar: Allt ligger i betraktarens ögon.

    Ha en fin kommande helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JO så är det.. det är betraktarens ögon som set det dom vill se..

      MÅ SÅ GOTT .. somamrvärme i dag .. 20 grader ..

      Radera
  2. Tänk ändå så trevligt det är med spontana promenader. Fast jag antar att du aldrig går ut utan kameran. Något jag kanske borde ta lärdom av. Kram till dej och trevlig fortsättning på veckan // Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ ANKI .. NEJ Kameran är lika viktig för mig som mobilen eller handväskan är för andra .. JAg har den med överallt..MAn kan se så mycket trevligt. på en vanlige enkel lite promenad.. bara för att gå och handla ,, eller så ..

      Radera