måndag 27 maj 2013

27 maj Måndag

REGNAR i dag

Liksom i går

Men lördagen var en toppendag .......... gala för cancer var jag på då ..

SÖNDAGEN

tillbringade jag med mina två döttrar och en man .. Anitas man .. VI var hemma hos Anita min Yngsta dotter ........ PÅ morgonen ringde hon och sa .. LENA kommer och hämtar dig  Kvart i tre .. JA HA .. vad ska ske då .. överraskning ???? ..
NEJ DÅ .. bara en fika här hos mig sa ANITA  ... MED RABARBERPAJ
SKA JAG TA MED BANANKAKAN som jag bakat .. för jag trodde ni skulle komma hit ........ NEJ vi tar allt här .. så jag tog med en halv kaka ..
EN väldigt trevlig eftermiddag  blev det .. Så blev jag hemkörd lagom för att titta på BINGOLOTTO..  hade för ovanlighetens skull köpt en lott via Bingolotto.se .. INTE ofta .. men hade kollat TV-programmet .. inte så mycket annat att se just då ..

DET var MORS DAG I ÅR ..

fika hos min dotter i present .. och en present till av det lite ovanliga slaget ..
DETTA fick jag .. en bra present ..

Så detta som vi åt.. + banankakan ....

Rabarberpajen som vi fick  ... med god vaniljsås till ..

I dag var jag till KARIN o LASSE på en fika .. jag hade med mig en bit av banankakan .. och lite glass till den .. det står så i receptet .. ätes med glass eller grädde .. DEN är så god ..........
Nu vräker regnet ner .. jag klarade mig hem .. utan att bli alltför våt..


Dagens REGNTUNGA SKYAR .. så en mås mitt i som flög förbi just då ..
MEN den anas bara mitt i bilden ..


FICK ett fång RABARBER i dag .. för att jag inte ville bära i lördags.. när jag var på galan .. OCH dessa var gratis .. lördagens ..  priset .. hade gått till galan.. Så det hade ju varit ok.. ändå .. MEN som sagt .. ville inte bära runt på det då ...



PÅ FÖRMIDDAGEN gjorde jag mitt allra tråkigaste jobb .. ATT STRYKA .. men det måste göras ibland .. MED ångstationen går det lättare än med ett vanligt strykjärn.. och så har jag kommit på att sänka brädan en del .. då behöver jag inte lyfta axlarna.. då går det bättre ..

MAN måste ta till alla knep som finns för att underlätta där det går ..

FY ATTAN vad det slår på fönstret av regnet ..
bakom ryggen på mig när jag sitter här och skriver ..Då var klockan lite över fyra .
Strulade lite på bloggen förut.. NU är klockan 17.00 nästan
Ätit lite mat .. en lasgne och grönsallad .. Smakade bra ..  Bra att ha klart att ta fram utr frysen

HA DET SÅ BRA GO VÄNNER

ÄR faktiskt lite mallig över min ROSA MARGERITE ..
PÅ balkongen ..

6 kommentarer:

  1. Det var en fin mors dag du fick. Och din Rosa Margerite är verkligen fin.
    Tack för din kommmentar.
    Det är ungefär samma väder här fast här skiner solen, men blåsten kan man vara utan.

    Ha en fin tisdag. Det tänker jag ha

    Kram

    SvaraRadera
  2. VARIT på stan .. i för varma kläder.. genomsvett .. klockan är lite över tolv nu .. POLISEN for förbi i en hiskelig fart .. läser på www.sn.se när jag kommer hem .. BOMBLARM på SKAVSTA flyget ..dator och en chipspåse som utlöste det hela.. ja så kan det gå ..
    HA DET SÅ BRA .. LUNCH här snart ..

    SvaraRadera
  3. Det är längesedan jag åt banankaka. Det är jättegott men det ska vara som du sa glass till. Visst går det med grädde men det äter inte jag. Sak samma till rabarberpaj. Det ska vara glass till. Väldigt fin blomma som du har på balkongen.Idag har vi ganska fint väder. Ha en bra dag. kram/Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA det fina vädret kom här också .. HA DET

      Radera
  4. Hej Margareta! De går ju inte att kolla på din sida ju, för då börjar ju bara snålvattnet rinna vare gång, skratt(skoj) Vet du hur Revis uppvaktade mej på mors dag då? Jo han skickade en liten hälsning i Expressen till mej. Kram Anita och Revis

    SvaraRadera
  5. MEN så trevligt .. JAG blev bjuden till min ANITA ..

    SvaraRadera