tisdag 21 maj 2013

21 maj

DUNDER O BRAK

HAR det varit i natt

Tur man inte är åskrädd .. men respekt har jag för detta väderfenomen
VAR vaken först vid 3-tiden .. KONSTIGT .. vaknar man på natten .. klart man måste på toan .. normalt sover jag utan att gå upp nattetid.. men det händer nån gång då och då ..
SEDAN vaknade jag vid 5-tiden av blåst och ett riktigt ösregn .. med en åskknall så man nästan ramlade ur sängen .. oj. säger jag bara ..
DET var ett par smällar till .. men så somnade jag om och sov till min vnliga tid vid ½8  .. drog mig i 20 minuter ..

Hade nästan tänkt ta cykeln till LIDH i dag .. genom halva stan ..men nu regnar det igen ..
så jag avstår.. om inte solen kommer fram på em ..


Bilder från min balkong i går .. en mås på taket mitt emot..
PUTSNING


JAG kollade över räcket .. då får jag se denna unge man..
Skarpt oranga dojor och med en cigg i handen ..
HADE kunnat ta hela personen .. men det vara bara dojorna jag tog kort på ..
MAN ser mycket från en balkong ..



TOG en balkongfika i går em .. då får jag se måsen .. första bilden var denna .. då fick jag luta mig lite.. för markisen var ivägen .. sedan tog jag kort på den  när den putsade sig.. då lutade jag mig ut lite mer.. då blev ljuset annorlunda .. 

MEN så skönt det är med markisen .. utan den skulle jag inte kunna vara där .. och undrar hur mina blommor skulle må då .. NU kan jag styra vattningen själv.. INGET ösregn på som i natt ..

Markisen sitter fast med spännrämmar.. så den sitter säkert .. har haft det så i 6 år nu .. fungerar bra.. men på vintern åker den in.. snö på är inte bra .. eller om det blåser väldigt, väldigt mycket ..


EN bild med spännremmen på ena sidan .. det var när blomtrappan var ny .. där i den bruna krukan ska det vara tomater.. till torget i morgon .. då är det torgdag ...

 Då var det lite om nattens åska .. nu ska det slöas igen .. ingen fönstertvätt i dag ..
hade nästan tänkt det ..

HA EN BRA DAG GO VÄNNER

2 kommentarer:

  1. Kikar in och säger HEJ,,,ingen åska här men lite kvavt,,,ha en bra dag,,

    SvaraRadera
  2. TACK det samma.. ingen åska nu men det regnar.. klockan är nästa sju nu..

    SvaraRadera