onsdag 8 maj 2013

8 maj LITE FELIGHETER.. ELLER VAD

Finns lite av varje att fira i dag

FÖRST ett år sedan jag träffade min nya vän .. Så är det min bortgångne sambos namnsdag .. Vännens bror .. som gick bort i höstas.. skulle ha både födelsedag och namnsdag i dag ..
SÅ jag har bakat en god BANANKAKA .. med choklad i .. jättegod..
andra gången jag bakar den .. 

MEN så finns det saker som inte är så kul  också ..

I går läste jag en dödsannons.. en vän hade gått bort.. 85 år gammal ..
SÅ i dag får jag ett telefonsamtal från en tjej som jag är bekant med som jobbar inom HEMTJÄNSTEN ... det var fel .. person som det stog om .. NU blev jag ännu mera chockad 

JAG HADE TAGIT FEL .. så jobbigt.. EVIGT TACKSAM för att hon ringde och sa som det var .. DENNA VÄN och en granne.. fd. och jag var på samma sorgesamtal i kyrkan för drygt 6 år sedan .. VI hade alla tre förlorat det käraste vi hade ..SEDAN dess har vi tre haft lite kontakt med varandra .. HAN var från STOCKHOM men bodde här i stan sedan 10 år..  DEN som var i annonsen .. var också från Stocklholm .. samma  ålder .. kollade upp det.. jag hade tagit fel på två år.. hade inte exakt födelsedatum på min vän ..  men båda var från STOCKHOLM.. och bara för att vi träffades  bara ibland.. så hade jag inga namn på hans bekanta.. visste bara att han inte hade några barn .. men så fel det blev.. MEN så glad att det är som det är..

JA så det kan bli .. så i går var jag inte på humör för det jag hade läst .. I dag inte på humör för det jag fick höra .. MEN ÄNDÅ EVIGT TACKSAM för att det är som det är..

VÄNNEN och jag har inte setts på en månad ..
så det ska bli skönt att få rå om varandra nu ett tag .. 

PÅ MÅNDAG firar vi hans födelsedag.. som är på fredag .. med en RESA till FAGERÅS och tittar på PÅSKLILJOR DET ligger i närheten av GISSLAVED  en BUSSRESA.. ska bli trevligt att få göra något annat  än att gå promenader i stan ..
FÖR JAG HAR JU INGEN BIL NU .. inte vännen heller.. så jag kan inte åka som jag vill .. med bussen kommer man bara en bit..

LITE jobbigt fortfarande.. men ändå glad att det är som det är..

SÅ jag säger HEJ DÅ .. för i dag .. VAR RÄDDA OM VARANDRA ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar